søndag den 17. oktober 2010

Man skulle tro der var løgn...


Og det er det også!!! Altså, at der er så megen ledig bord-, gulv- og vindueskarmsplads i mig lapperi. Eller det vil sige, der ser faktisk ud som på billedet, men så ser min stue tilgengæld ikke så godt ud...


Hvad du ser her, lå for få timer spredt ud på alle vandrette flader i lapperiet - i mange lag... Sjovt nok, havde jeg ikke selv set det - men mand, børn og min mor har højlydt undret sig over, at jeg overhovedet kunne lave noget i rodet. Men når jeg bare har en sti til symaskinen, så går det jo. Nå, men forleden dag lagde jeg mærke til, at Anna, under sit skærebord har nogle skuffedarier med plastkasser. Da vi begge har en forkærlighed for IKEA, tænkte jeg, at de nok var købt der, og at jeg da bestemt også måtte have nogen.


Og så opstod problemet... hvor skulle jeg starte på oprydningen??? Der var simpelthen ikke plads til at rydde op!!! Heldigvis er manden min ret handlekraftig, når det tager ham, så han lagde plader i spisebordet og foreslog mig flytte alt "rodet" derud, så jeg kunne gøre rent over alt og derefter sortere, ordne mv. indtil alt havde fundet sin (evt. nye) plads. Så det er altså mit efterårsferieprogram. Og tænk, allerede før jeg nåede til oprydningen, men kun var nået til udrydningen, dukkede den første forsvundne sag op...


nemlig en sytråd jeg skulle teste for Helene og som bare ikke måtte blive væk! Det gjorde den altså bare alligevel - nu ligger den ved alle mine nye trådruller, så Helene, hvis jeg ikke kan finde den, så er den der!
Men med oprydning på programmet bliver det jo ikke megen tid til at sy. Og det der skal syes er nok mestendels hemmeligt: Et par modeller til Helene Juul, noget til Kludemagasinet, min Jule Mysterie BOW og så et ikke spor hemmeligt strikketøj, der lige om lidt skal lukkes af. Så måske bloggen også holder ferie?


Nå ja, så tænkte jeg, at jeg lige vil vise, at jeg både kan bage og servere kage, uden at træde op i den! Ikke at den smager bedre af den grund.

Maria

4 kommentarer:

HEKSEN sagde ...

Hvis nu du skulle få noget energi tilovers, så ser mit lapperi osså sådan ud. Det er bare så skønt, når man kan starte på en frisk - med at rode. God arbejdslyst.

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Wauh, det er da bare nogle fede opbevaringsdimser. Hvad hedder de? DCem kunne jeg godt tænke mig at kikke nærmere på.
Kagen ...nej, jeg siger ikke noget, men sidder og klukker lidt for mig selv ;-)).
Kommer der mon før og efter fotos?
Knus
Anne-Mette

Karinas Blog sagde ...

Jeg er dybt imponeret.....!!
Efter at have været i lapperiet lørdag aften tror man jo næppe sine egne øjne ;-)
og kagen, den smagte himmelsk.
Knus og Tak for sidst.

Anonym sagde ...

Jamen kære Maria jeg er helt paf. Du har jo både gulv og borde og ilt i dit lapperi (stuen får ingen hånlige kommentarer - dens tid kommer nok).
Det er da bare det sejeste efterårs-projekt. Glæder mig til at se det!
Knus
Mor