tirsdag den 26. oktober 2010

ØV!!!

Det sker ikke ret tit, at jeg her på bloggen kommer med personlige ytringer, men lige nu er jeg så harm, at det må ud - og det kommer det så her.

Jeg ville lige læse nyheder på dr.dk, hvor der i øjeblikket er en artikelserie om "Det andet Danmark". Og så spørger jeg bare - Andet end hvad? Andet den det "rigtige"?? Andet end det "almindelige"???

Prøv lige at forestille dig, at du bor i "Det andet Danmark". Hvordan mon det føles, at ens hjem bliver omtalt på den måde - at det bliver set på, som noget andet end "det almindelige/rigtige" Danmark? Jeg bliver så harm over den mangle på respekt en sådanne overskrift antyder!!! ØV!

Maria

7 kommentarer:

Pia sagde ...

Godt "brølt" Maria - du har fuldstændig ret.

Berit sagde ...

Bare brøl!! lidt højere

Helle sagde ...

enig Maria....det andet Danmark, er dem de andre ikke vil være bekendt med...de udstødte, taberne...dem der ikke fik succes, har penge, har status..bevar mig vel.
Vi har da livskvalitet! Selv Odense er med i det andet danmark, for vi rangerer lavt i samfundet..Jeg er nu ligeglad..de kan fortsætte med at putte os i kasser...jeg bestemmer nu selv hvilken kasse jeg vil være i...om jeg overhovedet vil i nogen kasse!

Jette sagde ...

Jeg ved heller ikke andet end hvad. Her lidt længere vest på er det den rådne banan og udkantsdanmark. Hvor er vi på vej hen? Er det kun de som bor i Hovedstaden der bor i det rigtige Danmark? Jeg spøger bare
Jette

inger hyldgaard sagde ...

Åh altså, hvor er det godt at læse din kommentar og hvor er godt, at du heller ikke er så imponeret af den "korrekthed", der tegner det offentlige billede af Danmark lige nu. Hvem er først og hvem er anden? Tjah, jeg ved bare, at min irakiske veninde har udvidet min verden og gjort den smukkere.

Anonym sagde ...

Jette - tror du har misforstået noget - der er ikke snakket om en kamp mellem Sjælland, Fyn og Jylland. Det der bliver talt om er Ghettoer i HELE landet også København! Her der faktisk flere Ghettoer end andre steder i landet!

Jette sagde ...

Ja undskyld, så havde jeg misforstået noget.