fredag den 8. oktober 2010

Oldfrue.

Så er forklædet færdigt. Det er ikke - som man kunne tro - en værtindegave, men en gave til værten (som er et pænt stykke over de 60 år)! Da vi i foråret var til den samme familiefest fortalte han nemlig, at kan godt kan lidt at få rundt og nusse i hjemmet, ordne blomster mv. og bruger forklæde. Han kaldet faktisk sig selv for "oldfrue". Da han og fruen så inviterede til "familietamtam" her i efteråret, så var det jo kun et at gøre...


Det er lidt noget bøvl med knaphulssting her, for det eneste sted der er at hæfte, er mellem selve forklædet og så applikationen. Derfor forsøgte jeg i aftes at lave "kæde-applikering". Det vil sige, at alle de steder hvor to bogstaver rørte ved hinanden, fortsatte jeg af det nye bogstav og kom se senere tilbage til det forrige. Rent faktisk lykkedes det mig at starteinde i R'ts "fodbue", fortsætte over U, F, D og O - og ende ved R igen!  Så blev der de ender færre at hæfte!




Jeg er godt tilfreds, og glæder mig til at høre, om værten syntes om sagen! 

Maria

7 kommentarer:

Hanne sagde ...

Hvor er det blevet fint. Jeg er sikker på, at værten bli´r glad for det..

Berit sagde ...

Hvor er det bare sød.

Marianne sagde ...

øj så fint det er :) -
mon han får lov at ha´det for sig selv :) .......

HEKSEN sagde ...

Bare vild med det. Ville ønske jeg fik sådan et!

Kari sagde ...

Hvis ikke Oldfruen bliver tilfreds, så er der noget galt. Det er da nogle skønne stoffer, du har brugt.

Bedstes Patchwork sagde ...

Super skøn forklæde...kan han mon nænne at bruge det.

Else Marie sagde ...

Du kan sagtens være tilfreds med resultatet, den er bare så flot.