torsdag den 28. oktober 2010

7 - 7 Sjal med mønster


Sådan ser min mors "7 - 7 Sjal" strikket i Kauni effektgarn ud. Navnet kommer selvsagt af, at der aflukkes 7 masker, strikkes 7, aflukkes 7... Skulle du have lyst til at strikke et i denne variant, kan du finde mønsteret her. Mønsteret er min egen variant, og da jeg jo ikke er den store strikker, kan det godt være, at beskrivelsen er lidt underlig, men bestemt forståelig og med mønstertegning.

Billedet her er taget før vask. Jeg har vasket det på 30 g uldvask sammen med to håndklæder. Det er ikke blevet filtet, men har "sat" sig og er blevet lækkert blødt.

Maria

6 kommentarer:

Jette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Jette sagde ...

Det ser rigtig flot ud. Har selv noget Kauni garn liggende. Drømmen er et sjal alá Christel Seyfarth, men hendes mønstre kan ikke købes uden garn. Så nu får vi se

Bedstes Patchwork sagde ...

Det er sørme flot dit sjal og varm er det sikkert også det bliver din mor helt sikkert glad for.
Dit syrum ser super flot og rydeligt ud.

Hanne sagde ...

Flot sjal - du har en heldig mor.

Pia sagde ...

Det er blevet ret lækkert og jeg ved at din mor værdsætter det :-)

Anonym sagde ...

Kære Maria
Dette var så en gave, der gav varme både da jeg fik den, og da jeg fik det om mig. Det er et meget smukt sjal - og lad mig indrømme, det er allerede kommet i brug!
Knus
Mor