lørdag den 14. maj 2011

Speedy...

Inden quiltning, kan jeg rigtig godt lide at lave en "prøvetegning". I går kom jeg i tanke om, at vi har denne plade, der engang har siddet på en tavlestativ, som var ganialt til formålet. Og ingen tvivl - på en sommerlig bryllupsquilt skal der snirkler og hjerter!


Samme mønster over hele quilten...


Sådan endet den med at se ud. Jeg er rigtig glad for de tre kanter (tak til Karen Ekmann!!!), der rammer timeglassene så fint ind.


Bagsiden er med vamset lys fleese - og et enkelt "label-hjerte" i det ene hjørne.


Jeg var færdig med quiltningen/lukkekant kl. 02.30 i nat, har syet label på her til morgen og sendt hele herligheden med "kurer" til Helnæs (Fyn) til formiddag. Og nu... skal jeg starte med at rydde lidt op her i lapperiet... og så skal jeg igang med Marie A - model for Helene Juul. Glæder mig til at se den samlet og ikke mindst quiltet!

Maria 

13 kommentarer:

Marlene sagde ...

Hvor er det flot!!

Birgits Puslerier sagde ...

Du er utrolig dygtig, hvor er det dog flot lavet!

Lene Ravn sagde ...

Hvor er det bare flot. Du er godt nok dygtig til at quilte.

evaj sagde ...

Ååååå så fin,och vilken quiltning du gjort./kram

Helene Juul sagde ...

Flot Maria! De 3 kanter og den flotte quiltning løfter et simpelt mønster til noget helt særligt.
Glæder mig til at se Marie, når hun har været igennem dine hænder og din symaskine :-)

Susanne sagde ...

Hej Marie, du kan bare det der med at quilte, jeg gad godt sidde ved siden af dig når du har sådan et tæppe i maskinen, det ser bare super godt ud.

Berit sagde ...

Det er så fin, med hjerter og snirkler. Siuper

Jette sagde ...

Det ser rigtig flot ud. Gid man var så ferm til maskinquiltning som du.

Marie sagde ...

Dine snirkler og hjerter har blødt det stramme geometriske mønster fint op. Den blanding kan jeg netop også så godt li'!
Min netop bestilte bog som du har, var jo netop inspireret fra dig!

Pia sagde ...

Enkelt og smukt

Gitte Møldrup sagde ...

Sikke et dejligt tæppe, modtagerne på Fyn er nogle heldige mennesker.

Kari sagde ...

Hvor er det bare flot. Jeg er dybt imponeret over din kunnen og din energi.

Bedstes Patchwork sagde ...

Hvor er det bare et super flot tæppe, med en super flot quiltning.