onsdag den 11. maj 2011

Hele tre...


... nye applikationsteknikker fik jeg afprøvet i aftes på kurusu hos Helene Juul. Reslutaterne ser næsten ens ud, men arbejdsgangen var forskellig: én med frysepapir på forsiden, én med frysepapir på bagsiden og sidst "back-basting". Jeg er ikke så vild med at have frysepapir siddende på mine applikationsdele under arbejdsprocessen, for jeg syntes det bliver så stift at arbejde med - men godt at kende og kunne bruge teknikken. Back-basting tror jeg derimod, at jeg kan blive rigtig gode venner med. Det vil naturligvis kræve øvelse, øvelse, øvelse før jeg bliver tilfreds med resulatet, men sådan er det jo med alt! Nu glæder jeg mig til om 14 dage, hvor vi skal have 2. del af kurset!


Jeg fik også lige tre lækre stofsæt med hjem til nogle små hemmelige lækkerier. Åh, jeg elsker sådan "pakker" der bare matcher perfekt!

Nå, men kanterne kalder...

Maria

5 kommentarer:

Over40 sagde ...

Hej Maria.
Kunne du ikke lige vise bagsiden af dine hjerter?

Bedstes Patchwork sagde ...

Det der med frysepapir indeni er heller ikke lige mig. Flotte stoffer du har fået med hjem.

Berit sagde ...

3 hjerter færdig, pral:) hyggeligaaften, tak for det.

Liselotte sagde ...

back basting er en kanon teknik - men alle 3 hjerter ser jo fine ud . . .

Gitte Møldrup sagde ...

Er back basting det samme som needle turn ?