onsdag den 23. marts 2011

Rester eller...?


Jeg er, som en hel del andre, med i en jule stitch-a-long: Tis the Season. Jeg fik mønsteret i sidste uge og er bare vild med det! Har stitchet de tre blokke der hører til marts, og i dag har jeg skåret alle stofferne til blokkene, og så blev der lige lidt rester. Som noget helt nyt skar jeg det hele op i 1½" x 1½" kvadrater og begyndet straks at sy dem sammen. Jeg har en rigtig god syveninde, der er utrolig god til sådan helt konsekvent at skære op og sortere sådanne rester (!!!), men jeg ved med mig selv, at kommer de først i en eller anden boks, så kommer de til at lide "forglemmelsesdøden". Så selv om der ikke lige stod små kvadrater i min kalender, så endte jeg alligevel op med at sidde og sy dem sammen her til aften. Ja, jeg er selvfølgelig ikke færdig, men nu ligger de i rækker med 4 stk, så der er lys forude. Hvad de skal bruges til ved jeg ikke, men mon ikke der dukker en enkelt idé eller to op?

Maria

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej. Hvor er du bare dygtig - du syr mange flotte ting.
Håber du kan hjælpe mig. For ca 1 uge side da jeg var inde på forskellige
blogge faldt jeg over en som viste, hvordan man på symaskine kunne sy Drunkard Path med
cirkellineal og derefter skære dem ud. Hun startede med 2 firkanter ret mod
ret. Men jeg glemte at gemme blogge i favoritter og nu kan jeg simpelthen
ikke finde den igen. Er du faldet over den - eller kender du en som har set
den. Jeg kan ikke huske om den var dansk. På forhånd tak vh Lisbet

Pia sagde ...

Dygtig pige :-)