onsdag den 2. marts 2011

Med en fjer på?!

Jeg har aldrig været specielt vild med fjerquiltning. Jeg syntes ofte at det bliver "for meget". Men nu hvor jeg forsigtigt kaster mig ud i reprostoffer, så følger de der fjer ligesom med! Så nu har jeg gjort forsøget på "den hemmelige quilt".

Nu er jeg jo ikke typen den tegner hele quiltemønstret på, for jeg vil meget hellere øve, øve, øve og få det i fingrene. Da jeg begyndte på denne stolpefjer tegnede jeg de første to op med vandopløseligpen og derefter quiltede jeg, så godt jeg kunne, - og det var SJOVT!!!

Skitse på whiteboard tavle.

Quiltet stolpe

Nu er jeg så kommet til kanten... med fjer... og de skal også quiltes i frihånd. Jeg har sådan set været klar siden i fredags (alt andet er quiltet og lukkekanten er syet på i hånden), men jeg har endnu ikke taget mod til mig til at starte på den store stygge kantfjer. Mon det sker idag?

Maria

Nedenfor kan du se, om du er blevet udtrukket i "Få en gave og send tre videre".

2 kommentarer:

Birgits Puslerier sagde ...

Hvor er det fint arbejde :o)

Ann sagde ...

Flot quiltning!!
Og jubiiii, jeg blev jo trukket ud. Hvor super spændende! Du laver sådan nogle skønne sager. Og uanset hvornår gaverne bliver færdige, så er det jo altid dejligt med en overraskelse :)