søndag den 6. juni 2010

Powerprinsesse!

Det er titlen på en helt fantastisk morsom, tankevækkende, spændende og personlig bog skrevet af Lone Rasmussen. For nu at være helt korrekt, så hedder bogen "Fra pæn pige til Powerprinsesse".

Der står mange sjove og både vigtige og rigtige ting i bogen, som tager udgangspunkt i Lones egen rejse fra usikker pæn pige til... "Power Prinsesse".

Jeg kan naturligvis ikke huske alt det vigtige, men lige nu her søndag aften, er der to lige vigtige udsagn fra bogen, der står meget tydeligt for mig - og som jeg bare er nød til at dele med Jer derude:
  • "Nu skal jeg fortælle jer én ting - det med at være bange for at være "for meget" er livet ganske enkelt for lang til. Livet bliver en lang - i bedste fald kedelig og i værste fald anstrengende - omgang, hvis I aldrig tør slippe jer selv løs. Min intention er sådan set ikke at lære jer at bevæge røven lækkert - meningen er, at I skal have mod til at fylde et rum, bevæge jer, som I lyster, og mærke, hvor pisse fedt det er at være kvinde uden at tænke en pind på, hvordan det ser ud eller virker på andre. "Det" I skal mærke, er, om I føler nydelse og frihed eller ej - det er det, det kommer an på." Citat fra bogen.

  • "Når man har sagt A, må man gerne sige NEJ!" Frit citeret fra bogen.

Så er der lidt at tykke på... og det tror jeg så lige jeg gør!

Maria

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kære Maria. Min veninde Helle R. siger at det der aluvat smelter ved den høje varme, derfor har din mand nok klaget over grydelapperne. Samme Helle anbefaler uldvat. Jeg har for over 20 år siden lært at man kan bruge engangs karklude (dem i gul,pink el.blå). Jeg bruger 1-2 lag og så quiltevat for at få grydelappen lidt "oppustet". Kærlig hilsen Sigrid i Odense.