torsdag den 10. juni 2010

Magiske trakanter!


Forleden dag fik jeg en af de der "super tilbud - skynd dig at købe nu - spar det hele til den halve pris" mails og jeg faldt i med begge ben!

Så nu har jeg Triangle Magic--Half Square på computeren. Det er et softwareprogram til at printe "trekanter på den nemme måde" på papir og det kunne downloades med det samme.

Idag skulle det så afprøves...
Allerførst skar jeg to stykker stof, sprayede med vand og strøg, så de kom til at hænge lidt sammen. Og så var jeg ellers klar til at sy. Det var bare at følge stregerne med pile...


Sådan...

Skære i nogle andre streger

Klippe hjørner af, fjerne papir og presse

Og så var der (næsten) syet nye grydelapper!


Med store trekanter på bagsiden.


Det er naturligvis muligt at tegne streger direkte på stoffet eller på et stykke papir, men eftersom jeg har planer om at skulle sy ret så mange til min "Design Udfordring", så valgte jeg denne luksus... til 93 kr.

Maria

Jeg syntes, at mine grydelapper er blevet noget buflede, men jeg har også to lag alufoer i. Min mand syntes ikke ,at de hjemmesyede grydelapper holder varmen godt nok fra fingrene, så derfor måtte dobbeltlag afprøves. Jeg syntes nu ikke, det endelige resultat er helt, som jeg kunne ønske. Derfor vil jeg gerne høre hvad du putter i grydelapper - og hvor mange lag?

8 kommentarer:

Pia sagde ...

Jeg bruger 1 lag thermolam og jeg har ikke brændt fingrene endnu :-)

Hannekludekone sagde ...

Jeg bruger også thermolam, det er simpelthen meget bedre end alufoer, og jeg brænder ikke fingrene!

Hanne sagde ...

jeg bruger også 2 lag alufoer i mine grydelapper - Men... min mand klager stadig over at han brænder fingrene når han bruger dem. Så det næste par jeg laver må jeg prøve med thermolam

Skjold sagde ...

Det var dog genialt med det papir.
Det må jeg prøve engang.

Karinas Blog sagde ...

Jeg bruger bordfilt. Det er tykt og 100 % boluld, det skal dog vaskes først. Har aldrig hørt klager, eller selv brændt mig. Og så kan man bibeholde det "tynde" look.....

Bedstes Patchwork sagde ...

Det ser spændende ud med det papir, det er også nogle fine grydelapper du har lavet.

Helle sagde ...

Uldfilt er også anbefalesværdigt...det er det samme som bordfilt, blot er der uld i.
Men min veninde bruger engangskarklude(dem i pastelfarver) og hun siger det fungerer rigtig godt.
Jeg syntes generelt at det alu med sølv på er noget værre skidt.

Pia M H sagde ...

Hvilken størrelse er dine trekanter.

Min mand har prøvet i AutoCad at lave 4 inch firkanter, men det er jo et problem, når størrelsen ikke passer på papiret