fredag den 10. juni 2011

Skønt besøg!

Idag har jeg haft besøg af en god syveninde Inger (non-blogger). Nu er det ikke fordi, vi fik syet vildt meget, men i stedet blev det en meget informativ dag. Inger skal sy hele tre tæpper, hvor der skal applikeres - et med knaphulssting og to med rå kanter og har stort set ingen erfaring med applikation. Så vi har talt om teknikker, materialer, specielle dinser og dutter, BSR for, frihåndsquilt..... og lavet en lille testklud.

Skønt med to grimme stoffer og en umage tråd!

Jeg flyttede min Bernina, og så var der lige plads til Ingers...

Fuld koncentration! -
Kun afbrudt af mine mange og til tider lade bemærkninger...
som Inger altid lige skal se, om hun kan dreje til noget knap så lødigt...
hvilket bestemt ikke har været min tanke...

Over middag kastede vi os over en "peek-a-boo" bag.


Vi blev enige om, at det trods alt var godt, at Inger fik et færdigt produkt med hjem, for hvordan kan man med rimelighed forklare sin mand, at man har brugt en halv eller hel dag på en testklud?

Maria

1 kommentar:

Kari sagde ...

Den tanke med at man kun har nået så lidt på et helt "kursus" har også strejfet mig, men det er jo fordi man har fået så meget at vide og set så meget, at der "heldigvis" ikke har været tid til at lave noget selv. Kun suge til sig.