tirsdag den 22. december 2009

Puslespil af lapper

Det går støt fremad med min mors "udfordring", men det er noget af et puslespil! Jeg startede godt nok med mønstervlies, men det var bare for at få et nogen lunde overblik over udformningen. Først klippede jeg modellen op i thermolam, da det er super nemt at arbejde med og også stiver projektet lidt af. Og så er det muligt at tegne på det!!!














Sy syede jeg forsidestykket (alle de røde lapper) sammen og quiltede det derefter på thermolamstykket.  Så langt så godt.

Men der skal også foer i denne lille sag og det skal være dejlig lunt. Så jeg har syet foret af et lag 80/20% foer, pladevat og tyk fleese, som kommer til at være selve inderstoffet. Så må det være muligt at holde
varmen?! Nu skal disse to lidt aparte stykker så syes sammen... og så er jeg spændt på om det passer og virker!!!



Super hyggeligt at sidde med mens snestormen raser udenfor!

Maria

2 kommentarer:

Berit sagde ...

Glæder mig til at se hvad det er, men spændende ser det ud.
Rigtig god jul.

Jette sagde ...

Sikken en udfordring - er spændt på at se resultatet. Glædelig jul - hyggeligt at følge med på din Blog
Venlig hilsen Jette Huneck