lørdag den 29. juni 2013

Æbler til kaffen

Min svigermor spurgte for nogle dage siden, om jeg kunne sy noget for hende... noget til en gammel klassekammerat, der skal besøges i løbet af sommeren. Og det kunne jeg naturligvis.
Det er en del år siden damerne sidst har været sammen, så jeg kunne ikke sådan rigtig få nogle hint om, hvad der ville være godt i forhold til farver eller lign. Men, jeg har det sådan, at hør altid er godt, og så valgte jeg noget typisk dansk... æbler. De er ikke særlig "spraglede", men blev helt søde, da jeg fik quiltet et æble i midten.

Monterings metoden var også en test...til et større projekt jeg skal i gang med inden længe, og som skal løbe over flere måneder. Det virker fint, men kræver en hel del præcision at få hexagonerne lige lange på alle sider. Må udtænke noget smart!

Maria

4 kommentarer:

Kari sagde ...

De er rigtig søde. Sjovt at du har quiltet et æble.

Catarina C sagde ...

Så söta, kommer att bli en fin present!

Bedstes Patchwork sagde ...

De er rigtig søde.
Hanne

Lone's Andet Univers sagde ...


Så er du da nødt til at se dette link her med den smarte lineal som jeg er sikker på findes i den stak af linealer du har på lager-til at lave disse hexagoner PERFEKTE MED..... ;-)

har selv lavet flere og det virker bare PERFEKT

http://www.quiltingboard.com/tutorials-f10/tutorial-hickory-nut-quilt-blocks-t27345.html