mandag den 17. juni 2013

Til højre eller til venstre?

Jeg er ved at quilte "kabel" i kanten af Elisabeths quilt. Det har jeg ikke prøvet at quilte før, men det er ret sjovt. Da jeg ikke havde en stencil der passede, måtte jeg hitte på noget selv. Først på hovedet i nogle bøger, så en tur på nettet - og så lavede jeg en melonformet skabelon, der passede med midterste del af kablet. Med midterste del mener jeg ikke den inderste melonform, men den midterste af stregerne. Jeg har 5 i hver side, så det var streg nummer 3 jeg tegnede op. Da den var quiltet, skulle der quiltes 2 linjer på hver side. For at stoffet ikke skulle forskubbe sig for meget, valgte jeg at quilte sikftevis til den ene side og den anden. Og her var det skønt at have en ekstra "afstandspind" til at montere på en trykfod. På den måde kunne jeg nøjes med at skifte foden, og slap for at skulle vende "afstandspinden" og indstille den rigtigt igen, når jeg skulle på den "anden side". Som det ses er jeg ikke færdig... skal nok tage et "kabel" billede engang i morgen... håber jeg!

Maria

PS: Hvis du undrer dig over den manglende sammenhæng på sidste indlæg og dette, så er det helt rigtigt. Min oprindelige plan var at quilte streger i zigzag i kanten, men det kunne desværre ikke lade sig gøre. Så nu bliver det kabel i stedet!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser spændende ud
Hilsen Susanne M

Jette sagde ...

Det ser fint ud - sådan en afstands dims er uundværlig ;o)

Kari sagde ...

Du er jo næsten en hel "Georg gearløs".
Spændende når man kan se lidt mere.

Helene Juul sagde ...

Tænkte nok at en kabelquiltning ville kunne lade sig gøre ... og selvfølgelig er du kvinden til jobbet. GLÆDER mig til at se de færdige resultater af alle anstrengelserne. Knus