tirsdag den 2. juli 2013

Fundet - og færdig... mange billeder!

I aftes gik jeg (endnu engang) på jagt efter ikke kun mit skære bord, men stort set hele mit lapperi. Før billeder skal I slippe for, men min svigermor plejer at sige sådan: "Sikken en fin sti du har hen til symaskinen" og det dækkende tingenes tilstand utrolig godt! Nu har jeg så ikke kun "en sti", men et næsten ryddet gulv, en tom skæreplade og et næsten ryddet sy/quiltebord. 10 timers intensivt arbejde... og nu ser der sådan ud! Jeg er ikke færdig... men det bliver jeg aldrig!  
 Nedsænket symaskine og lille transportabel strygeplads.
Designvæg... Som lige nu (og også senere) holder alle mulige mere eller mindre vigtige sager for mig. Til venstre skimtes lige ét af to stofskabe. Når jeg virkelig har brug for en designvæg at hænge blokke op på, har jeg et stykke basisplaid (det der syntetiske stads fra Jysk), som jeg hænger op foran to skabe... 
Skærebord med diverse ruller ophængt. Lige nu er der volumenvlies, vliesofix, H180, strygevlies, stift stads til ex, taskehanke, rivevlies og klar plast. Det er ikke det mest stabile system, men det fylder ikke ret meget. Og NEJ, jeg køber ikke hele ruller. Jeg ruller mine køb op på tomme ruller.
Skærebordet fra den anden side... også her en designvæg 
med alt muligt (og umuligt på) og skuffedarier med farvesorteret stof i 
små stykker (mindre end ½m)
Min næsten nye reolvæg... jeg elsker at se på den!!!
"Storage-kasser" fra fakta, glas med knapper/bånd/zigzaglidse mv. fra Ikea og nogle af mine bøger
CD reolen i midten med - indtil videre - kun en slab dåse (slab er teknikken det er syet i) og fine små trækasser (også fakta) med diverse i.
OK... jeg har stadig lidt rod på gulvet. 
Dette er alt muligt, der har med Helene Juul, modeller og træf at gøre, 
og eftersom det er der jeg har mit focus lige nu, skal det bare "blive i kasserne"!

Og nu... har jeg planer om at smide fødderne og se Tour,
måske med lidt stitchery... og  en lille indlagt lur?!

Maria

PS: 
Da jeg tidligere sendte Karina (blogger eller skabsblogger???) en mms af mit sybord og skrev "Gid det må vare længe", svarede hun: "Nu er ordet længe jo relativt, gi'r det til i morgen. Og så har jeg været large!" Dejligt med sådan en optimistisk og varmhjertet veninde!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Imponerende - og som at se et helt nyt lapperi. Jeg tror mindst det holder stilen nogle uger.
Kh
Mor

Gitte sagde ...

Hvorfor skulle du være anderledes :-), jeg elsker mit rum når der lige er blevet ryddet op. Så er der nemlig plads til alt det man gerne ville.

Kari sagde ...

Det lyder som om Karina kender dig rigtig godt. Men det er dejligt, når der er ryddet op, det er bare underligt at det ikke bliver ved med at se ordentlig ud.

Berit sagde ...

Det ser godt ud. Mit er også ved at trænge, har lige opdaget at der midt i rodet ligger døde fluer:-( der inde

grymerspalet sagde ...

Super lækkert syrum og smukt. Dejligt, det ikke kun er mig, der roder. Men mine 2 maskiner og skærebordet kan jeg da nogenlunde komme til i øjeblikket!

Lene sagde ...

Hold da op hvor har du været flittig, mit syrum roder også altid, med alt muligt og tit siger jeg nu skal der ryddes op, men så kommer der lige en idé og den skal da lige afprøves og så roder det videre. Og som minedøtre siger du ved jo hvor det er i rodet, for ellers kunne du ikke finde det til os :-)

Unknown sagde ...

Hvor køber man hele ruller???