torsdag den 30. april 2009

Alle gode gange tre - 3. småprojekt


Det er sjovt som et mønster nogle gange næsten kan få magten over mig! Jeg var i hvert fald lige nød til at sy endnu en posetaske. Denne bliver en gave så farverne er specielt afstemt efter modtageren. Den er lidt større end de to første og så har den fået lomme! Denne er lavet af resterne fra strimmelstykket.


Mønsteret er lavet så tasken kan vendes - altså en to-i-én model. Super smart, men det har givet mig lidt hovedbrud ift. hvordan lommen kunne sættes fast. Så jeg endte ud med at bruge to af quiltelinjerne og så ellers er den bare syet fast i siderne. På den måde blev der to store og én lille lomme, alle gode dybe, så de også kan bruges, hvis den side vender ud.

OPAM:
Tænk, jeg har lavet 14 projekter i april. Det er bare gået der ud af, men der har jo heller ikke været nogle store tæpper eller lign. Bare en masse småtteraser og et par babytæpper. Det har været herligt, men nu må jeg snart i gang med noget der kræver lidt mere at mig og symaskinen!

Maria - ups, skal lige huske min 9-patch. Og så kan jeg se at Amandajean startede i mandsgs, så det bliver altså til to idag, så jeg ikke kommer bagud allerede nu...

Another bag, this one with a pocket.

2 kommentarer:

ingedk sagde ...

supersmart taske, jeg fatter ikke hvordan du syr håndhullet så fint,
det ligner et vendt knaphul, meget flot
Det ku" vel ikke lade sig gøre at bytte med en taske og tekstil postkort ?

Helle sagde ...

Hvor er du dog super flittig - det er 3 mega flotte tasker - og nu er jeg også tændt på at prøve at sy den model - for smart er den da :-)