søndag den 4. juli 2010

Jordbærfryd!


Det er så her jeg har brugt de fantastiske "dårlige farver", som jeg omtalte forleden dag.


Dette er jo "Broderusk" - og det betyder, at det ikke er præcision der kommer først, men at det er sjovt og går rimelig hurtigt. Og det gjorde det faktisk også. Og som Wenche fra Northern Quilts siger: "Hellere færdigt end perfekt" - det er en genial udfordring til mig... som jo er noget af en perfektionist.

Hvis mine "dårlige farvekridt" ikke rammer helt præcist, så kan jeg jo bare ændre lidt på stingene og så er det problem løst - nemt som ingenting!

Jeg har længe set på zigzaglidse (på norsk: kroglisse - prøv lige at sige det - skønt ord!) og her var den oplagte mulighed for at bruge det! Det er ikke spor svært at sy på og holder man retningen, kan stingene lige snige sig ned i midten.


Da det nu skulle være et nemt og hurtigt projekt, blev lukkekanten også syet på på maskine. Det kræver lidt træning, men hvis det kan se ud som på billedet, ja så kan jeg sagtens leve med det!


Broderuskmønstret er også Wenches og var et af flere hun havde designet specielt til kurset for nyligt. Skønt!
Nu er spørgsmålet så bare, hvem der skal bruge disse skønheder... men det ved jeg allerede!

Maria

PS: Jordbærstoffet er fra Helene Juul Design.

10 kommentarer:

Anna sagde ...

Jättesött! Någon gång ska jag ta tag i den broderusk jag har liggande. Blir frestad nu.

Kari sagde ...

Nej, hvor er de søde.
De giver en rigtig god effekt at du har "syet" rundt om bruderusket.

HEKSEN sagde ...

De er bare så fine. Jeg er vild med jordbærstoffet!
Findes der nogen bøger om det dersens broderusk, men måske en side, hvor man kan læse om det?

Bedstes Patchwork sagde ...

Hvor er de bare søde og sommerlige, god ide at sy udenom det fremhæver broderiet ekstra.

Helle sagde ...

De er godt nok søde dine dækkeservietter.

Helle sagde ...

glemte at tilføje, at det er den flotteste maskinsyet lukkekant jeg nogensinde har set...det slap du godt for.
Jeg kan ikke finde ud af at sy det så pænt på, så jeg syr altid til i hånden, som jo tager tid.

Marie sagde ...

De er bare rigtig sødee og sommerlige! Men hvad sker der med farvekridt-farven, når du vasker det færdige produkt? Går det ikke væk???
Jeg er imponeret over at du kan sy lukkekanten på maskine, jeg syer den ene side på maskine, men den anden i hånden - hvordan får du syningen til at passe lige i kanten på undertrådssiden?

Helene Juul sagde ...

Det var da en genial måde at bruge Wenches jordbær-broderusk og jordbærstoffet fra mig på! Jeg er vild med det, sødt og sommerligt ... og lige til at spise. Knus

Anonym sagde ...

Hvor er de bare søde - ja det er lidt hyggeligt og sjovt at male med farver i broderi.

Synes din lukkekant ser flot ud selvom den er maskinsyet ;-)

Sommerhilsner

Lone

Hanne Wolff sagde ...

Det er dog imponerende, hvad du når - jeg var også med på broderusk kurset for 14 dage siden - og jeg er kun færdig med et broderi, som jeg startede på på selve kurset.
Dækkeservietterne er bare supersøde - ligesom jordbær
Hilsen Hanne (med kasketten)