tirsdag den 6. juli 2010

Quiltning nr 1.


Nej, det er faktisk ikke rigtigt, for dette er anden UFO, jeg har quiltet med BSR, men det er første færdige projekt.
Løberen (AnnaKa) er fra sidste sommer, men da jeg i vinters forsøgte at quilte den med en skøn Valdanitråd, blev det til noget værre rod. Så den lå klar med mellemfoer og bagside (limet for 6 mdr. siden!) lige til at quilte.


Efter lukkekant har jeg håndquiltet 6 x kruseduller og rundt langs stitcheryerne. Jeg har maskinquiltet med Valdani helt uden problemer, men med lidt start-udfordringer.


Måske burde jeg starte med at lave mig nogle "øve-sandwicher", men jeg har besluttet, at det må blive nogle af de quilteklare UFO'er, der bliver prøveklude. Så bliver de færdige og jeg bliver klogere på BSR.


Et af de små problemer jeg har er, at der kommer knuder på bagsiden efter et stop. Men det har jeg en idé til at løse...

Og jeg må tilstå, jeg har ikke givet min Brother i bytte - den maskine knuselsker jeg!!! Den har vildt meget service: automatisk trådklip, løft af trykfor hvis ønsket, lang arm/stort rum, automatisk trådning og ikke mindst, så spinder den som en mis, når den syr!!!
Så Berninaen skal (bliver næsten helt flov, når jeg nu skriver det) faktisk stå klar til quiltning med monteret BSR, og så bliver det også den maskine, der kommer med mig på kurser, demo'er mv., da den er noget mindre end min Brother. Det er vild luksus - skønt!

Og så lige en lille quilteprøve lavet af Julie 9½ år. Det er hendes første quilteforsøg! Er hun ikke bare sej???!!


Maria

6 kommentarer:

Skjold sagde ...

Det er da en extrem dygtig datter du har.
Men æblet falder ikke langt fra stammen.
Gid jeg kunne quilte lige så flot.
Måske jeg skulle øve mig lidt?

Kari sagde ...

Hvor ser det godt ud. Jeg har ikke de helt store ting færdige til quiltning endnu, så jeg øver mig bare lidt. Men det kan jeg da bare roligt fortsætte med, når jeg kan se resultatet. Det er godt nok luksus at have 2 symaskiner.

Helle sagde ...

Sikkent et talent din datter har - og er enig med Skjold, hun må have arvet dit talent.
Du er heldig med 2 så gode maskine...bare jeg snart vandt i lotteriet..sidder her med min billige toyota quilt50..hehe...bevar mig vel...piiinligt! *s*

Pia sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Pia sagde ...

Lukssusdyr, velkommen i klubben. Hvor mange har du nu ?
Godt gået, Julie bare fortsæt :-)

Anonym sagde ...

Ja, det er ikke kun farvekombinationer, Julie er skarp til, kan jeg se. Gi hende lige "et godt gået" fra hendes
mormor