lørdag den 10. november 2012

Terrængående...

Nøøj hvor det bare går derudaf med maskinen! I går stod den på taskesyning. Ind imellem tester jeg et mønster for Geta og nu var det et taskemønster, der stod for tur. Naturligvis måtte jeg lige quilte for- og bagsiden og hvorfor så ikke gøre det godt og grundigt? 
Jeg var godt nok lidt spændt på, hvordan det ville gå med sammensyningen! Jeg har med min Brother haft det problem, at lige så snart at materialet jeg skulle sy i gennem blev for tykt, så hoppede den bare stingene over, indtil jeg atter ramte noget tyndt. Det er det altså ikke meget fest ved og det har faktisk også gjort, at der er mange idéer, der ikke er blevet ført ud i livet. Men, men, men det gik bare som smurt. På de tykkeste steder havde jeg 6 lag thermolam og 6 lag hør, og det syede den bare igennem uden problemer. Se - det var skønt!

I dag har jeg så hygget mig lidt med at quilte med en tykkere tråd - nemlig en lækker Valdani quiltetråd i skønne farver. Den skulle bruges både i overtråd og undertråd. Med mit lille "gaffel+tape-trick" (sådan er det jo med nye dyre maskiner - alt tilbehøret er ikke produceret endnu), så tråden kunne komme ovenud af spolen, var der ingen ko på isen! 

Maria

3 kommentarer:

Bedstes Patchwork sagde ...

Det ser super godt ud.

Gitte Møldrup sagde ...

Dejligt når maskinen bare tygger sig i gennem det man beder den om :o)

Kari sagde ...

Uh, det tegner godt. Det er altså rart med noget ordentligt værktøj.