torsdag den 26. januar 2012

Over mål?

Jeg har allerede pakket stoffer an mas til årets sy-veninde-week-end Veng (vi bor på Klærke Hostel),  for jeg har tyvstartet og ankom allerede i går aftes -  men snot og det hele. Og det bliver da kun af den grund (snot altså), at jeg ikke når at sy alt det lækre,jeg har med inden, jeg tager hjem igen søndag.
 

I dag har jeg virkelig oppet mig og lagt alle lapperne til fødselsdagsquilten op på min seng. Det bliver lækkert, men nu er jeg jo også nød til at flytte dem, inden jeg kan ramme hovedpuden! Så symaskinen er kommet frem og jeg forsøget at udtænke et system, så jeg kan lave bunker af lapper, samle dem alle ved symaskinen og ikke lave rod i den undervejs. Måske ikke den bedste "hjerne-dag" til det, men motivationen (ikke at skulle rejse mig hele tiden) vejer tungt. Håber bare, at jeg får mere held med system udtænkning i dag, end når jeg tidligere har gjort den slags - det plejer at gå så grumt i ged!

Ellers indeholder projektkassen færdig skårede kit til to store quilts og en baby quilt - og så har jeg også taget min SKofW kasse med. Og godt for det, for i aftes fik jeg applikeret hele 15 cm på en af blokkene!

Det var ellers svært at komme til at pakke symaskinen ned, for Kejserinde Missen havde indtaget pladsen! Læg især mærke til den gummidims med undertråds-poler hun har liggende mellem forpoterne og vogter nidkært over. Gad vide hvordan hun har fået den med der op? Skøre kat!

 

Spoler eller ej - her er dejlig lunt at putte sig!

Maria

5 kommentarer:

Mosekonen sagde ...

Smiler af missens hyggekrog og til dig med ønsket om god bedring, så du er på dupperne, når det går løs.
God weekend-hygge-sy-tur

Lise Halager sagde ...

Hvor er du dog imponerende aktiv på trods af snot m.m.
Rigtig god weekend og ikke mindst god bedring.
Kh Lise

Fru Larsen sagde ...

Oj hvor lyder det hyggeligt. Jeg plejer lige at tage et billede med min telefon, når jeg har lagt op, så hvis der kommer rod i bunkerne, kan man lige tjekke, og mobilen er altid i nærheden.

Bedstes Patchwork sagde ...

Den kasse ser sørme godt ud.
Hvor er hun sød den lille mis, det kan jo være hun håbede på at komme med i kufferten på et weekendophold ;o)

Helene Juul sagde ...

Du har godt nok været optimistisk! Håber du får noget af det gjort. Jeg er SYG og håber stadig på bedring ... ellers bliver der ingen sy-weekend for mig :-(