onsdag den 11. januar 2012

Lap på lap på lap...

Nu har jeg skåret 3 kit - eller det er faktisk en overdrivelse, for der skal også skæres sort til to af dem. Men det sorte kan skæres på samlebånd, så det kommer ikke til at tage så lang tid.


Til venstre alle stoffer til fødselsdagsquilten til manden min, midt stof til Jakobs Bento Box - her mangler sort i samme mængde - og til højre årets konfirmationsquilt i disappearing nine patch i grøn (skåret) og sort (endnu ikke skåret). Vi har faktisk i familien 8 konfirmationer på 9 år - ret godt klaret, at ingen har ramt samme år!

Jeg spørger fantisk mig selv, hvad der lige er sket. For jeg havde planer om at tage en januar måned, hvor jeg skulle færdiggøre allerede påbegyndte projekter og nu har jeg skåret til to helt nye... og skal lige til at begynde på endnu et!
Her er Kaffe Fassett og matchende blendere i en stor sk... stak


og her er første sæt så skåret. Satser på at sy mindst 24 blokke inden for de næste 14 dage, men nu må vi se... hvis jeg tager to om dagen, er det jo ikke noget stort problem. Eller bare knalder dem alle af i en ruf... ruf er nok en overdrivelse, for der er mange sømme der skal passe sammen.

Og så er der jo også min SKofW quilt. Jeg er nået helt til marts hvad angår applikationer, men jeg har ikke syet et eneste mellemstykke sammen endnu. Strimlerne er skåret, men så er jeg ikke kommet videre. Men det gør jeg jo nok sådan lige om lidt!

Maria

PS: Angående min nye saks; Jeg har ikke rigtig brugt den endnu, men den virker rigtig rar. Der skal bruges lidt kraft i selve "klippet", da fjedren skal trykkes sammen, men den åbner derefter helt af sig selv. Prøv den i en forretning Trine og få en fornemmelse, af hvordan det er!

1 kommentar:

Kari sagde ...

Det er typisk med os patchworkere, mange planer, som aldrig bliver overholdt. Men når du nu alligevel havde fundet skærpelser og kniv frem, så kunne du jo lige så godt tage en stak. Det er ihvertfald den undskyldning jeg plejer at bruge. Spændende at se det syet.