lørdag den 7. januar 2012

Lørdags shopping.

Idag startede udsalget hos Butik Himmelblå. Der var ikke så meget spændende på udsalgshylderne, men  lækre FQ til 25 kr stk.

Jeg gik specifikt efter balistoffer i blå-tyrkis-grøn, men der var ikke ret mange stoffer, der var klare i farverne. Lidt blev det dog til. Det nederste er ikke et udsalgsstof.

1 m udsalg og 3 FQ fra samme serie. Har syet i disse stoffer før og de er bare så flotte sat sammen med enten lime eller tyrkis.

Sort/hvide og hvid/sorte til en helt bestemt quilt. Jeg har før købt stof til denne quilt, men er hver gang kommet til at bruge dem til noget andet. Og så en lille bitte smule Kaffe, som der også er planer med. Ja, det er der jo altid med Kaffe...
Turen gik straks videre ud til Helene, for jeg vidste, at hun havde i hvert fald 2 flot klare tyrkis balistoffer på lager. Disse stofer skal bruges til en Bento Box quilt til Jakob, som skal syes ASAP. Jeg vil bruge sort som gennemgående farve og så skal de blå/tyrkis/grønne stoffer lyse quilten op.
Faktisk fandt jeg 5 gode bali stoffer til projektet - de tre nederste er bagsidestof og dermed i dobbelt bredde, men det bliver det jo kun bedre af! Nu må jeg så i gemmerne og så om der ligger rester der er store nok til at kunne bruges - jeg skal mindst have 0,5 m af 10 forskellige stoffer eller 0,25 cm af 20 stoffer, og det tror jeg ikke lageret kan frembringe. Men jeg forsøger!

Nu er det så bare at planlægge og skære... en anden dag.

Maria

8 kommentarer:

Camilla sagde ...

Lækre sager du har købt. Det bliver spændende at se den færdige quilt. Kan godt forestille mig, at farverne vil poppe sat sammen med det sorte. God weekend.

grymerspalet sagde ...

Lækre stoffer, du fik købt. Jeg har aldrig før hørt om Bento Box quilt. Det var spændende at gå ind på den side. Er der nogle regler for farvesammensætningen i denne quilt?
Aftenhilsen fra Kirsten.

Berit sagde ...

Det er ik' så ringe endda:)

EnHeberg sagde ...

Lækre køb og meget flot tæppe, du har planlagt. Jeg elsker de farver.

Trine sagde ...

Hej Maria!
Jeg ha et lille spørgsmål til én af de gaver du tidligere har vist på bloggen.. Den Fiskars saks med ergo-greb. Hvad synes du om den??
Over vejer at købe den, da jeg haf store problemer med min albue (grundet arbejdsskade med efterfølgende tennisalbue og nu også opereret...).
Har en lille hilsen til dig fra min mor, hun har syet "dit og Karinas" tæppe (i Middelfart...:-).

God søndag.

Hilsen Trine

anni sagde ...

Så fine stoffer du har fundet.
Tak for henvisning til Bento Box

Anonym sagde ...

DER var den jo - mønsteret til den quilt jeg må lave til min 17 årige søn. Han vil kun have grå sorte farver og ret neutralt men med dette her kn man alligevel lave lid sjov. Ved du, hvor man køber mønsteret? Vh Lone

Fru Larsen sagde ...

Wauw hvor er de grønne og turkise bare lækre!