onsdag den 19. oktober 2011

Lækre bøger


Meget forudseende bestilte jeg (efter parolen - kan man ikke sy kan man planlægge...) inden min operation nogle nye lækre bøger hjem. Dette er den sidst ankomne og den er skøn! Her er ikke rigtig noget at komme efter sådan rent teknikmæssigt, men skønne skønne billeder med skønne skønne quilte! Jeg har specielt forelsket mig i denne...


En anden bog det bliver læst rigtig meget i disse dage er denne. 
Jeg har meldt mig til endnu en omgang SAL (Stitch-A-Long) og denne quilt er prokejtet. Den er ikke svær at sy, men jeg skal lige beslutte mig for applikationsmetode.

Stofferne bliver med noget mere pang en originalen, men quilten skal jo også bo hos mig efterfølgende! Jeg mangler bare at finde en god brun det kan bruges til, for en blå kat og orange chokolade går nu alligevel ikke!

Fresh af Deb Stain (moda)
Nå ja, så har jeg fået et spørgsmål om teori om at sy på amerikansk. Der er en bibel på dette område og den kan ses her! Her er teori for alle pengene - en fantastisk bog på alle måder!

Maria 

Min "Zaptor - min bare røv" boks virker faktisk nu efter adskillige samtaler med en Stofadame idag. Som et lille plaster på såret (jeg tænker nu, at det skal en mere en "et lille plaster" til at dække min bare røv!!!), sender hun mig et par filmbilletter, så vi kan leje et par film gratis over nettet. "Ja, ja" sagde manden min som den gode jyske bonde han er: "Men mon det så virker???"

2 kommentarer:

Helene Juul sagde ...

Den Kaffe-bog lå også og ventede på mig, da jeg kom hjem fra ferie. Jeg har kun taget et hurtigt første gennemsyn og den er fin. som du skriver, ikke de store sytekniske udfordringer, men som altid lækkert fotograferet ... og det er vel efterhånden bare sådan, at man SKAL eje de bøger ;-)
Din SAL bliver da noget anderledes i de stoffer og farver, men sikkert flot. Så vidt jeg kan se, så er det nogle af dem, du også mente, jeg havde brug for i butikken ;-)

Kari sagde ...

Det er jo altid dejligt med bøger. Dem kan man simpelthen ikke få for mange af. Spændende med dit applikations projekt i helt andre farver.