mandag den 12. oktober 2009

Det er sikkert og vist!

Ja, det er ikke noget eventyr jeg vil berette idag, men om min tur i IKEA. Jeg er rigtig glad for at handle i IKEA og kommer der gerne med jævne mellemrum. Efter vi flyttede for 2 måneder siden har jeg (eller manden min) været der nu 5 gange, og jeg har opdaget, at man i IKEA bruger et helt unikt system til at få kunderne (mig altså) til at komme igen og igen. Systemet er såre enkelt: Man sørger bare for at have udsolgt af (eller i min lidt finurlige fantasi: på skift fjerner og sætter så frem igen) nøglevarer fra sortimentet. Det kan være hvide papkasser, låg til plastkasse, blikspand til ophæng, strygebræt, låg til tønde, eller nogle af de større ting ex. ekstra hylder til en reol eller en seng til sønnen... og idag var det så transperante plastkasser jeg íkke kunne få. Så kommer kunderne (altås mig) jo igen og igen og kommer så hjem med noget, der slet ikke stod på dagens seddel. Sådan gik det også mig... Lige de kasser, som jeg bare står og mangler, fik jeg ikke, men så fik jeg så meget andet godt... som en ny stol til stuen... og en blikspand til ophæng, som nu atter var kommet frem fra gemmerne... Godt jeg bor så tæt på!

Maria

PS: Ja, jeg ved godt at de har så´n en "Tjek om varen er hjemme i dit varehus", men det er bare ikke altid den virker... eller jeg virker...

2 kommentarer:

Helle sagde ...

Ja IKEA er et fedt varehus - og vores i Odense åbner jo her 4 november...og så skal der bare handles :-) Vi håber de har nogle gode åbningstilbud - for vi mangler både nyt gulvtæppe og en ny sofa.
Og jeg bor også tæt på den nye IKEA..ja, faktis er vi naboer og det tager kun 5 minutter at gå derover *ss*

May Britt sagde ...

Og selv om det står på internett at de har varen, og jeg kjører 2 timer for å komme til ikea, så har de ikke den varen allikevel, og den kommer ikke da det er sagt den skal komme og........
og likevel reiser jeg til ikea.