mandag den 3. august 2009

Jeg elsker simpelthen systemer!

Jeg elsker at planlægge og gennemtænke systemer til alt muligt. Hvordan er det bedst at opbevare knapper/perler, alle blokkene til de free BOM der er lige nu - og mønstrene til dem, stofrester i strimler, firkanter, cirkler og ægkanter, DMC garner, mønstre, lageret af synåle og nye skæreblade, alle mine linealer... Jeg er super god til det og nyder virkelig at så styr på alle sagerne.

For at det nu kan blive rigtig godt køber jeg med stor entusiasme blikæsker, kasser med rum, ringbind i perfekte farver, bobbin holdere (de der runde nogen, hvor sytråden så nuller ud alligevel),bedrollers, arkiverkasser...

Så går jeg ellers til makronerne og får lavet det mest idiotsikre system set nogen sinde! Skønt!!!

Og pist væk var interessen!!! Nu burde det fuldstændig idiotsikre system så virke, men jeg er åbenbart en endnu større kreativ roder end jeg lige selv tror, for straks jeg vender rykken til systemerne, så vupti...... der er rod i sagerne igen igen!

Men det gør ikke så meget, for så har jeg jo muligheden for at starte forfra med at planlægge, indkøbe til og organisere et absolut sikkert system... indtil næste gang!!!

Men nu skal det alligevel blive anderledes! Når jeg får mit nye syværelse og det bliver tid til at indrette det - så gør jeg det perfekt ! Ok, når jeg nu læser, hvad jeg lige har skrevet, så der det måske nok optimisten (eller jubelidioten) der stikker sit hoved frem igen, men pyt - det kan jeg leve længe på.

Der megen inspiration at hente her på nettet.
For et par dags siden havde Amandajean et indlæg om sit syværelse og opfordrede andre til at skrive en kommentar med link til deres eget syværelse. Har du lyst til at se lidt ind i andre patchworkeres liv/hjem/rod, så tag på en tur ud i blogland!

God fornøjelse!

Maria

4 kommentarer:

Anna sagde ...

Jag vet PRECIS hur det är. Man är helt entusiastisk i säkert en vecka och sen står man där med alla projekt framme och prylar till knäna. :)
Men det är nog så det ska vara, både ordning och kreativitet är processer, inte tillstånd. Man vill ju inte stelna.

Bedstes Patchwork sagde ...

Det er jo næsten uhyggeligt at læse dit indlæg....det er jo mig du skriver om ;-) I søndags har jeg IGEN købt nogle skuffer for bedre at kunne holde orden i alle mine ting....det fik jeg sorteret så fint i aftes...men det holder jo desværre ikke så længe med den orden ;-( men så er der sikkert igen kommet nogle skuffer, kasser eller dåser som der er meget bedre til at holde orden med og så starter jeg forfra igen ;-)
Knus

Helle sagde ...

ha ha ja sådan har vi fleste det nok - det kniber med at holde orden i syværelset og PT ligner mit syrum noget hvor der er smidt en granat. Jeg drømmer også om det perfekte syværelse med gennemsigtige æsker til det hele, ellers kan jeg nemlig ikke huske hvor alle mine ting ligger henne *s*

Lenesquilt sagde ...

Ja jeg kan kun slutte mig til koret.