lørdag den 31. december 2011

Gaver, fortsæt og Nyt År!

Årets patchworkgave her hos mig - en helt igennem total genial og lækker bog om quiltning!

Ud over at bogen har mange flotte "ud i en linje" designs som her, så er der også vist billeder af de quiltede stensils. Det giver et helt andet indtryk end linjetagningen. Jeg har allermest lyst til at kaste mig over en "quilte sampler" straks, meen besinder mig nu nok!


Sammen med bogen fik jeg denne skønne buket Kaffe Fasset stoffer... Alt sammen af min søde veninde (og altid med på mine skøre idéer makker) Helene!

Af andre pw gaver (ud over penge til at solde for) fik jeg en ny "og-jeg-lukker-mig-selv-op" saks og en saksesliber. Der er nogen i familien der ind imellem har svært ved at holde fingrere fra mine sakse og bruger dem til altl muligt, så en omgang slibning vil gøre underværker.


Jeg har de sidste par år sat mig et eller flere patchworkmål for det kommende år. Dette års mål var 1 quilt om måneden (i snit - altså 12 i alt), og det har jeg næsten nået. Da jeg satte mig det mål, var der ikke planlagt en skulderoperation og den har bestemt sat en god solid stopklods for syning af større sager. (Bare rolig - jeg kommer tilbage!!!) Men 11 quilts er det blevet til! Her ville det så være skønt at kunne vise alle disse quilts, men mange af dem er modeller til Helene Juul Design og jeg knold har ikke fået taget billeder af dem.

Næste års mål... Uha den er værre. Jeg burde sy/quilte følgende...

Oles 40 års fødselsdagsquilt (broderier syet)
Hope medallion quilt (BOM 2011)
Design Udfordring 2011
Design Udfordring 2010
Hemmelig testquilt
....... tror jeg stopper inden jeg enten falder i søvn eller bliver deprimeret...

Måske jeg skulle lave en "gør kål på nogle projekter måned" i januar - eller helt lade somom jeg ikke har opdaget, at der ligger en ret pæn bunke 2011 projekter, der lige om lidt bevæger sig over i den højt ærede kategori UFO og bare kaste mig over et nyt skønt prokejt?! Tror lige jeg vil sove lidt på det... et par gange...

Slutteligt...

Godt nytår
 Håber I får en rigtig skøn aften og et helt fantastisk nyt år med mange skønne syprojekter!

Maria

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Også rigtig godt nytår til dig og jeg glæder mig til at følge dig på din blog i 2012. KH Lisbeth

Ann sagde ...

Sikke dog nogle gode gaver og hvilken interessant bog!

Hvad du har afsluttet i år har da været helt igennem flot - så langt kan jeg kun drømme om at nå... Og når man så tænker på at du også har brugt tid på 'småtterier', hemmeligheder og en del af dine quilts har indeholdt stitchery, ja så forstår jeg simplethen ikke at du kun har 24 timer i døgnet, som os andre :)

Jeg glæder mig også til at følge dig igen i det nye år.

Margit sagde ...

Godt nyttår! Håper du klarer alle dine mål,gleder meg til å følge deg videre :O)