mandag den 10. januar 2011

Nye bøger - og links

Jeg fik denne meget fantastiske og specielle bog i julegave af en dejig patchwork veninde jeg har. Det er - med mine øjne - en ret speciel bog, og der er megen inspiration at hente for mig hos Malka Dubrawsky. Her er det udtrykket, farverne, glæden og kraften der er i højsæde, langt mere end om sømmene passer eller om quiltestingene nu også er lige store.


Du kan se billeder af nogle af Malkas skønne kreationer her - wow siger jeg bare. Jeg har lagt Malkas blog "A stitch in dye" på min blogliste, så hvis du har lyst til at se mere, kan du nemt gøre det der.

En anden helt fantastisk bog (givet af samme dejlige veninde) er denne:


Jeg tror det bliver min favoritbog i 2011!

Bogen er fuld af skønne quilts, meget detaljerede forklaringer og masser af tips. En super god bog til begynderen, hvis der skal hentes rent sy-teknisk viden, men bogen byder på så megen farve, viden, nye og sprudlende fortolkninger, at jeg bare har læst den igen, igen og igen. Og jeg er endda kommet længere end til billedlæsning! Har du lyst, kan du følge Elisabeth Hartmann på hendes blog Oh Fransson. Jeg tog mig en god blogtour der i aftes og har allered forelsket mig i et "must projekt" af rester!

Har du for nyligt fået (af andre eller af dig selv) nogle nye fantastiske bøger?

Maria

5 kommentarer:

Bedstes Patchwork sagde ...

det er da vist et par lækre bøger du der er have i julegave, skal lige have nærkigget begge blogge lidt mere.

Helle sagde ...

Skønne bøger du har fået dig :-) Tillykke med dem.
Jeg har selv netop erhvervet mig den nye med Anne Pia Godske Rasmussen; Flower Power patchwork..super sød bog med mange anvendelig modeller i.
Og så er jeg bidt af serien; Pretty Little Patchwork, en serie af små hardcase bøger med mange små og gode gaveideer i som egner sig perfekt som værtinde gaver. Bøgerne fås bla hos Amazon og Elounge.
Knus, Helle

Jette sagde ...

Det ser ud til at være et par spændende bøger. Der er masser af knald på farverne serdet ud til. Det er jo kun dejligt hvis man samtidig er vild med Kaffe Fasset stoffer. Spændende at se hvad du får ud af bøgerne.

Else Marie sagde ...

Jeg købte den første bog før jul, og den er bladet igennem og læst i mange gange. Jeg kan godt lide hendes anderledes måde at bruge traditionele blokke på. Og jeg har lige bestilt den anden bog du har.

laila sagde ...

Jeg har selv gemt den første bog på Amazon til senere. Det lyder som en god bog.

Desværre kan jeg ikke se billedet af den anden bog. ;((

Jeg har lige fået en "gammel" bog fra 1993, som indeholder en masse forslag udfra en bestemt skabelon. "The Patchwork Planner", kostede kun 50-60 kr. på Amazon incl. forsendelse.