tirsdag den 5. januar 2010

Årets første projekt!

Efter jeg i sensommeren syede bogmærker til alle eleverne i Julies klasse, måtter jeg jo også hitte på noget til Jakobs klasse. Men efter som det er 0., var bogmærker jo ikke lige sagen. Men da skolen lige stod for at skulle have "Sundhedsuge" kom jeg på, at hvis alle børnene på stof tegnede frugt og grønt, så kunne jeg sy dem hver en pose til deres eftermiddagsmad. Som I ved, er det jo yders kort fra tanke til handling hos mig, så det fik jeg straks sat i værk.

Først skulle alle børnene tegne en skitse af deres motiv og derefter på stof med stoftusser. Alle skulle så vælge to farver de kunne lide. Jeg valgte 1. farvevalg til posens stof og 2. til sytråden. Og nu er de 24 poser færdige!



På bagsiden af alle poserne har jeg med maskine skrevet børnenes navne. Til snoreløb har jeg lavet løbegang og åbning med knaphul. 24 knaphuller... Nu havde jeg faktisk ikke lige syet knaphuller på min symaskine før, men efter 24 stk skulle jeg mene, at jeg er udlært!

Det har været et større projekt at sy disse poser, men når jeg nu ser dem hænge på min designvæg, er jeg yderst tilfreds med resultatet!

Maria

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var en rigtig god ide.

Kari sagde ...

Hold da op hvor et arbejde. Jeg tror det var godt at du ikke tænke for meget inden du gik i gang.

Berit sagde ...

Jeg kan godt forstå du er tilfreds, de er da rigitg søde.God ide til de små poder.

Helle sagde ...

Du er fuld af gode ideer Maria - smadder søde madposer.
Knus, Helle

Karinas Blog sagde ...

Hvor er de bare blevet super flotte....

Unknown sagde ...

Ja, de er rigtig fine allesammen. Lise-marie er rigtig glad og stolt for sin pose, tak for det flotte arbejde.

Mvh. Karina (mor til en af de små poder)