fredag den 31. maj 2013

Dårligt bytte!

Jeg har de sidste par år brugt rigtig mange blå forsvindings penne (dem der til vand) fra Stof og Stil. De var billige, lavede en pæn tyderlig streg (godt til opmærkning af quiltemønstre) og så gik de altid af, når jeg puttede vand på.

For et par måneder siden var min beholdning så sluppet op, og da manden min var i den ende af byen, lokkede jeg ham til at købe et lille lager med hjem til mig.
Men nu var det et andet mærke end vanligt de solgte. De 6 stk jeg fik, har så ligget i en skuffe og grinet lidt til mig. Jeg havde sådan en lidt dum mavefornemmelse med dem... nemlig at optegninger med denne tush  ikke ville forsvinde helt. I aftes tænkte jeg, at det måtte stå sin prøve... og desværre havde jeg ret! Jeg tegnede på 7 forskellige Kona Cotton stoffer (prima kvalitet) og sørme om ikke der bliver ved med at være mærker på to af stofferne. Begge stoffer er i orange farver... måske de binder det blå?

Jeg har "pletvandet" med rigeligt med vand to gange, og lige haft testen i vaskemaskinen, men lige lidt hjælper det! Mærkerne forsvinder bare ikke!

Nu er det ikke nogen stor katastrofe på min test, men øv jeg var så glad for de andre penne. Nu skal jeg ud at finde et godt (og forhåbentlig ikke alt for dyrt) alternativ! Jeg høre rigtig gerne om andres erfaringer... det skal være en lidt tyk pen og den skal gå af med vand...

Maria

1 kommentar:

Kreativt Rod - lige mig sagde ...

Det er da mega ærgeligt, når det bare ikke vil gå af i vand. Har du fortalt stof og stil at deres nye penne ikke virker som de gamle? for måske ved de slet ikke der er forskel.