fredag den 7. januar 2011

Parringsleg på spisebordet!


Ja, undskyld mig, men det var simpelthen for oplagt!

For snart lang tid siden købte jeg nogle Turnovers (trekantet charmpack lignende produkt) på e-bay. Ikke fordi jeg skulle bruge dem, bare fordi de var billige...

Da jeg sidst var på besøg hos Karina havde jeg taget to med og syede nogle timeglasblokke. Men der blev ikke nok til hverken eller. Heldigvis havde jeg endnu en pakke fra samme serie i skabet, og nu har jeg parrte dem, så der kan blive 18 blokke med 4 timeglas i hver. Nu er spørgsmålet så bare, hvordan parblokkene skal syes sammen? Den nemme løsning er at sy lyst stolper med farvede hjørnesten og så bare en kant. Men er det nu lige det jeg har lyst til??? Jeg har 84 trekanter til overs og de skal jo også gerne bruges... om ikke andet så på bagsiden!

Tror jeg tager lidt med til cycafé hos Helene Juul i eftermiddag, måske nogen har en god ide. Helene har også en del ensfarvede 1930-stoffer i butikken, så måske kan jeg finde noget som passe til.


Maria

5 kommentarer:

Sissel`s syglede sagde ...

Så utrolig flotte farger du bruker.
En finfin blogg du har.
Hilsen Sissel.

Skjold sagde ...

Håber at parringen lykkes.
Troede lige at det var dig og manden er havde været på spil :-)
God fornøjelse til sycafe

Solveig Bloch sagde ...

Dette ser spennende ut. Herlige farger. Høres bra ut med det hvite mellom, og da kanskje med 4 timeglassblokker sydd sammen til en? Det blir det spennende å se hva du velger.Gleder meg

Bedstes Patchwork sagde ...

Ha ha...man kunne jo sagtens få andet i tankerne med den overskrift ;o)
De ser flotte ud og det der stof fra 1930`erne bliver pænere og pænere, så måske en dag....

Abby and Stephanie sagde ...

I've never purchase a turnover pack but they're always so tempting. You have some pretty fabrics all sewn together. Love your new pile of shoes too!