tirsdag den 25. januar 2011

På forkant!

Sikke et skønt syn, jeg kom op til her til morgen. Inden jeg gik i sent i aftes, besluttede jeg mig for at forkæle mig selv lidt. Så jeg skar og stakkede alt mit "hemmelige baggrundsstof", så jeg bare kan gå i gang med dagens arbejde.


Idag skal jeg også bruge denne lukskslineal. Det er snart lang tid siden jeg først så den hos Helene Juul, og den måtte bare med mig hjem. Det er en "Precut" lineal - det vil sige, at alle mål passer til ex. modas charmpacks, layer cakes, jelly rolls, honey bunns. Linealen er 5 inch x 10 inch og har ekstra tydelige opmærkninger ved 1½ inch (Honey buns). 2½ inch (Jelly rolls), 5 inch (charm packs). Der er også en 45 graders vinkel, så det er nemt at lave kvadrater i ovenstående mål.


Lige noget for mig, der elsker precuts - fiks, lille og handy!

Maria

2 kommentarer:

Jette sagde ...

Det er da en skøn lineal. Jeg har ikke lagt mærke til den før. Ærgerligt, da jeg efterhånden har syet en del tæpper af Jellyrolls.

Sarah sagde ...

Hejsa
Jeg ville lige spørge om noget med hensyn til de pre cuts, hvor køber i dem henne? Jeg har indtil videre kun købt på e-bay men ku være andre havde bedre steder at handle.
Vh Sarah