tirsdag den 24. marts 2009

Hvad kasserne gemte...


Tja, sådan ser det ud, når jeg finder stof frem fra mine gemmer. Det ser ikke ud af så meget vel??? Men jeg trængte virkelig til at få sorteret og ordnet (læs få et overblik) over mine kasser med stof, og så er der jo kun en vej frem. Jeg har bare så mange små-rester - altså minder en ½ FQ. Der må lige være noget at kaste sig over... til et babytæppe... i klare farver og nogle børnemotivstoffer.


Men, når jeg ser på mit lille lager, tror jeg, at jeg vil til at skifte taktik, når jeg køber stof. Jeg er så tilbøjelig til lige at købe et enkelt lækkert stykke stof fra en serie, men så kommer det nemt til at knibe med at sætte noget sammen med det så´n på den helt rigtige måde. Så nu vil jeg i stedet forsøge i en periode at købe 3-4 stykker fra samme serie, når det altså er muligt... Nå, måske det bliver til 3 x så meget stof??? Men hvis det så er nemmere at komme til at sy noget af, så går det hele vel op i en højere enhed?!

Hvad er din taktik når du køber stof? Hvis altså du har en...

Maria

3 kommentarer:

Berit sagde ...

Taktikken lyder god, jeg har ihvertfald ingen taktik.
Berit

Anonym sagde ...

Underbara högar! Det kliar i fingarna efter att undersöka och klappa tygerna!

Jag är ganska planlös när jag handlar tyg, jag köper det jag gillar, det jag inte kan motstå och det jag vet att jag brukar ha användning av. Ibland har jag använt mycket av en färg och då måste jag köpa hem mer av den, ibland behöver jag köpa ett särskilt tema och ibland frossar jag bara. :)
Men jag köper oftare större bitar nu än jag gjorde tidigare, heller en meter än en fq så det räcker till någonting.

Även mina lådor svämmar över av småbitar och jag har tänkt länge att jag måste göra något av dem. Får se när lusten slår till!

Det skulle bli ett jätteläckert barntäcke av tygerna på den nedersta bilden!

pip sagde ...

Hej Maria - Hvor ser dette herligt ud, alle de stoffer samlet på bordet, ligner mit syværelse, når jeg har gang i noget er der ikke tid til oprydning, tak for hilsen i min blog, har hygget mig med at se alle de fine ting du laver, ha en god dag. Hilsen Anni