onsdag den 4. september 2013

På "Slab" line

I dag har jeg haft hygge-snakke-sy besøg af min søde veninde Nanny (blogger eller ej?!) og vi fik faktisk syet noget!!! Nogle mere end andre godt nok, og så alligevel - tæller baglænssyning også med?
Jeg havde flyttet lille Bernina ind i lapperiet, og så gik det fint at være to. Nanny skulle sy slabs (de der lækre stykker der syes af mange små rester og derefter bruges til kaffe servietter, tasker, tæpper...), og jeg skulle lige hurtigt sy en Dresden platte. Og der var det så, at det gik galt, for jeg regnede mig frem til at der skulle være 16 blade i den - men der skal være 20. Og eftersom der skal være noget symmetri i stoffer/farver måtte opsprætteren frem. Heldigvis havde jeg godt selskab imens! 

Maria

3 kommentarer:

Gitte Møldrup sagde ...

Det både lyder og ser ud til at have været hyggeligt.
Kan sådan en dresdenplatte selv stå, eller du opdagede det måske inden du var helt færdig ???

Bedstes Patchwork sagde ...

Jeg kan sagtens forestille mig i rigtig har hygget jer.
God weekend
Hanne

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Det ser ud som en god omgang tøse-hygge :-).
God weekend, Søde.
Knus fra Djævleøen.