lørdag den 26. maj 2012

Udstilling Nordisk 2

Dette afsnit af "Udstilling Nordisk" er billeder/quilts med genkendeligt motiv. Jeg bliver altid utrolig fascineret af denne type quilts, og når jeg sidder her bagefter og ser på mine billeder, er det sjovt som det er forskelligt, hvad der lige har fascineret mig på det enkelte arbejde; farverne, motivet, quiltningen, stofferne, historien... Egentlig burde jeg have laaang tid - helst over flere dage - til at se på denne type quilts, for jeg oplever, at det er forskellige "lag" af quilten, jeg ser for hvert gensyn. Spændende!
Desværre har jeg ikke fået opretskvinden noteret til alle quiltsene, men håber I bærer over med mig?!


"På vej" af Anne Lislie (NO). Fantastisk effektfuld quiltning!



"Nøgne Træer" af Kirsten Larsen




Læg lige mærke til de ret syrede stoffer der er brugt i baggrunden!



Og så til sidst nogle skønne naivistiske køer af Karin Østergaard



Maria

2 kommentarer:

Helene Juul sagde ...

Jeg er næstenr 100% sikker på at quilten med den nøgne dame på bænken er lavet af svenske Britt-Inger http://hillvalleyquilter.blogspot.com/
knus Helene

Kisser Laptern sagde ...

Hold da op.
Sikken nogle flotte og anderledes quilts. "Må man det?" - altså falder billedtæpper rigtig quilt?

Glædelig lørdag.
Kirsten