onsdag den 19. oktober 2011

Zaptor - min bare røv!

Don't try this at home!!!!!
Jeg er normalt super god til at sige "Nej ellers tak" til telefonsælgere, der forsøger at sælge mig dette eller hint. Men for 1½ måned siden kom jeg så til at sige ja til ½ års Zaptor (- min bare røv) abonnement hos Stofanet, med efterfølgende forkøbsret til boksen til billigere penge. Vi har allerede både bredbånd, telefoni og kabeltv hos Stofa, så det var nok lidt lettere at overtale mig end ellers. Bare lige for prins Knud, så er Zaptor (- min bare røv) sådan en boks der gør, at man kan pause, spole, starte forfra i programmer, se diverse dr.dk/nu programmer som det lige passer, leje film online... Mange fine, og i bund og grund ganske nemt at leve uden, muligheder!

Den rare sælger fortalte vidt og bredt om dette fantastiske produkt, og lokkede også med, at vi den første måned ville få lukket op for alle kanaler - altså dem der normalt er ekstra bataling for - så vi kunne se, hvilke produkter, vi evt kunne blive fristet til at købe senere. Ja, ja tænkte jeg, det kommer til at passe fint, så kan jeg se en masse "skrammel tv" med min nyopererede arm og derefter sagtens undvære alverdens underlige sports/kultur/nyheds/natur/film/børne og endnu mere sports kanaler. Der ville måske gå 14 dage inden boksen kom, så jeg måtte væbne mig med tålmodighed - og det gjorde jeg så...

Efter 4 dage kom posten så med et lille fladt brev med et "Zaptor - min bare røv kort" i... så manglede vi bare boksen, som kortet skulle puttes i. Ungerne syntes jo det lød skønt med disney mv i en måned, så de skulle jo hver dag høre, om boksen nu var kommet... men nej.

Efter 4 uger ringede jeg til Stofa (ja, ja, for lang tålmodighed...- bare rolig det går over!!!) og de havde da aldrig før oplevet, at kortet var blevet sendt uden boksen... Men da jeg jo ikke havde så lange til butikken, ville jeg måske kommer forbi og hente den? Ja, det kunne jeg da så godt...

Som sagt så gjort! Boksen blev sat op og jeg måtte have fat på stofas support flere gange, inden det kom til at virke... Altså sådan da... Og det var ikke grundet mine tekniske færdigheder, for de fejler nemlig ikke noget.

Efter 1 uge forsvandt mange af kanalerne eller viste "fejl 40"... Underligt sagde de i supporten, det havde de da ikke prøvet før... På mit spørgsmål om, hvilke kanaler de lovede "alle mulige kanaler" egentlig var (der var nemlig ikke nogen for ungerne), var svaret, at det skulle jeg snakke med kundeservice om...

Det gjorde jeg så i går... to gange, men damen der skulle tage sig af min meget underlige sag (nu var alle ekstra kanaler nemlig forsvundet!!!) "glemte" at ringe tilbage.

Men så idag fik jeg fat på en fyr i kundeservice, der bare havde styr på det! Han nulstillede mit "Zaptor - min bare røv" kort og lavede os "en ny 1 måned med alle kanalerne gratis periode". Altså det vil sige, alle kanalerne er ikke nogen af dem for børn, men det er en helt anden sag...

Her til aften skulle manden min og jeg så lige slappe den lidt i sofaen (ungerne er på efterårsferie) og tænk, vi kunne se hele....... 3 kanaler!!! DR1, DR2 og TV! Alle standartkalanerne var væk og dem der hører unden "1 måned med alle kanalerne gratis periode"  havde "fejl 40" igen igen.

Nu var min tålmodighed så brugt op (manden min var klar til at smide boksen lige i synet på Stofa igen) og jeg for til telefonen - nu til teknisk support.

Ja, manden kunne godt se, at der var noget galt og faktisk også hvad det var. Der var nemlig ikke i eftermiddag blevet lukket op for alle standard kanalerne (altså svarende til de gamle analoge) på kortet, og derfor kunne vi ikke se mere end 3 kanaler. Men desværre kunne han ikke lige hjælpe os, for det hørte under kundeservise og de var lige gået hjem, men jeg kunne da ringe til dem imorgen og så det fikset!!! Men det er jo så lige det...  "At fikse eller ikke at fikse - det er spørgsmålet"... jeg imorgen vil stille Stofa!

Maria
(lige en kende mavesur!)

4 kommentarer:

Ane sagde ...

jeg må sige du er en tolmodig sjæl Maria, held og lykke med resten Ane

Helle sagde ...

åh hvor træls....jeg havde også opgivet for længst..nu har vi samme produkt, blot fra YouSee - og den fungerer upåklageligt...vi fik allerede boksen 2 dage efter bestillingen og havde også gratis tv i 1 måned...nu har vi blot 4 ekstrakanaler udover vores sædvanlige fuldpakke.
Håber du får løst problemet. Og evt. returneret din elendige zaptor.

Kari sagde ...

Jeg kan godt forstå du er sur. Vi har desværre haft nogenlunde samme oplevelse, bare med vores telefon og internet, hvor de også lovede guld og grønne skove, men ingenting virkede. Til sidst vi vi dog fat i en, der vidste noget, og vores ISDN box blev koplet fra. Siden har der ikke været problemer, så hold ud.

Anonym sagde ...

Kender det alt for godt !!!