onsdag den 6. april 2011

Brugsforvirring i 10 potens!!!

Jeg tror, at vi alle kender det der med, at når det første apparat går i stykker, så kommer der et eller to elektroniske problemer mere inden så længe. Sådan har det også været hos os - bare lidt værre... Først var der tørretumbleren - som manden min selv fik fikset, så vaskemaskinen - der blev udskiftet, kaffemaskinen - også udskiftet, printeren - udskiftet og slutteligt min mobil - udskiftet. Yderligere er husstanden blevet en laptop rigere - gave fra morfar til Julie.

 Mit nyeste stykke legetøj, der erstatter min elskede 7 år gamle og udtjente mobil.

Så lige nu har jeg 3 brugsforvirringer (og en laptop) jeg skal have sat mig ind i - og så dejligt avancerede (multifunktionelt - når man altså har fundet ud af det!!!) som alting er i dag, så er det lidt af en mundfuld. Men det er også sjovt.

Forleden aften ville Jakob gerne sy - han indkoder forskellige mønstre i symaskinenscomputer og syr dem så. Sjovt og dejligt tidsfordriv. Inden han startede, spurgte han, hvilken maskine han skulle bruge. Jeg svarede, at han skulle tage den gamle (Brother 4½ år), da jeg ikke lige vidste hvordan det lod sig gøre på den nye (Bernina 9 mdr.) "Er det da ikke din???" Og det er nok meget kendetegnende for mig og brugsforvirringer - når jeg kan det jeg umiddelbart har brug for, så kommer jeg ikke videre... Men denne gang skal det være anderledes... eller?!
Da jeg forleden aften var færdig med farve 4-patchblokkene, gik jeg på jagt i gemmerne efter andet godt stof, der rikelig hurtigt kan forvandles til en Japan-Quilt. Jeg faldt over to pakker trekanter fra Moda, som jeg ikke fik taget hul på, da de var nye, og så var det jo oplagt at gøre det nu. Jeg har så godt som parret dem tilfældigt og også syet dem sammen uden de store overvejelser om placering. Blot forsøgt at få farverne rimelig jævnt fordelt.

Nu skal den presses og så skal der en god bred kant på og den er klar til quiltning. Jeg var hos Helene Juul igår og fik lov at forsyne mig med diverse stoffer til kanter, bagside, stolper... Skønt!

Maria

Ingen kommentarer: