torsdag den 4. november 2010

5 m hop

I dag er jeg sprunget over hvor gærdet er lavest - og det hele 5 m!


De 5 m lukkekant på denne (jule) model til Helene Juul, blev syet på på mindre end 30 min. Det er lige mig, for så kan jeg komme videre til noget andet (...gardiner eller...).
Jeg ved godt, at dette er et punkt der virkelig kan dele quiltere i to grupper, men langt de fleste i "Skal det være rigtigt, skal det gøres i hånden" gruppen. At det er "noget så hyggeligt" at sidde med i sofaen om aftenen... Sådan har jeg det bare ikke, og har derfor øvet og øvet mig i at sy den på på min symaskine. Nu efter rigtig mange meter maskinsyet lukkekant, er jeg (syntes jeg selv) blevet rigtig god til det og gør det med størest glæde!

Maria

Og så til en lille servicemeddelelse... Hvis du har forsøgt at komme i kontakt med Helene Juul via mail/har afgivet bestilling, og ikke har hørt fra hende, er det fordi hun pt er uden netforbindelse. Der er nogle "netfolk" der har gjort i nælderne... men de skulle gerne få det omgjort imorgen - må vi håbe!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg glæder mig rigtig meget til at mine lukkekanter bliver så pæne syet på maskine at jeg osse kan tage sådan et hop ;-) Men foreløbelig så forsøger jeg og piller så op bagefter- men det kommer vel en dag.
Venlig hilsen
Lone

Marianne sagde ...

hop hop ..... jamen Maria er der noget du ikke kan på en symaskine :)..... og så videre til gardinerne hi hi - nu kan de da vist ikke trækkes så meget længere
kh

Laila L S sagde ...

Jeg er helt enig med deg, å sy lukkekanter for hånd er ikke hyggelig. Jeg skrev om det i et innlegg på bloggen min i juni 2009, og der linket jeg til Judys blogg hvor hun viser hvordan hun liker å gjøre det. Jeg synes faktisk at mine lukkekanter blir penere når jeg syr dem til for hånd.
Ønsker deg en god helg!