søndag den 11. april 2010

Kant

Efter et par dages pause, er det nu ved at være tid til at komme videre med Helles Quilt. Dette grønne stof skal bruges i både en smal og en bred kant, men det er altså ikke sådan lige til at skære i. Som det måske kan fornemmes på billedet, er farvespillet i baggrunden meget glidende og lige så snart der kommer en lineal over, er det helt umuligt at se præcis hvor midten af den mørkeste "stribe" er. Så jeg må bruge kridt på forsiden af stoffet til at markere midten!


Så får jeg nogle tydelige linjer at sigte efter, når jeg skal skære mig 4 ens brede strimler. Så ser jeg på resterne til de smalle kanter bagefter...

Men lige nu vil jeg se nærmere på solen!

Maria

1 kommentar:

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Spændende stof du har valgt til kanten.
Tak for dit input til quiltning af tæppet. Jeg summer videre,da der skal quiltes med max 4" i følge producenten med det mellemfor jeg har brugt og kvadraterne er jo 6". Så jeg kommer nok ikke uden om at skulle quilte lidt i kvadraterne også.
God aften.