mandag den 15. juni 2009

Blomstereng quilt til mig!

Nu blev det så tid til, at jeg også skulle have mig en quilt til at putte under i sofaen! Det er selvfølgelig min blomstereng!

Jeg elsker farverne, mønsteret, konsistensen - ja det hele ved denne quilt og det bedste ved det hele er at den er min!

Jeg har med frihånd quiltet doodeling/stipling mellem alle blomsterne og "slingerlige" rundt i kantern og i midten af alle blomster. Det giver en dejlig fast quiltning, som jeg er vild med. Jeg har bomuld/polyester (mon det er polyester???) 80/20% mellemfoer, som jeg elsker at arbejde med. Det er tyndt med lunt!

Bagsiden er et Kaffe Fasset stof der lige er øget lidt med kantrester, for at det kunne blive bredt nok. Og det var lige til øllet - jeg skar ½ - 1 cm fra i hver side efter quiltning. Lige på et hængende hår!


Mønsteret er af Jan Mullen. Hin sensommerdag sidste år var jeg på et kursus med Lene Krogh Andersen i Butik Himmelblå og fik styr på teknikken.

Nå, men nu står det på QU baggrunden, som jeg er ved at sy sammen. Alle mine Drunkards Path blokke var mere eller mindre skæve (det har noget med teknikken at gøre...), så jeg har besluttet at skære alle lapper ned til 2 3/8" før sammensyning. Idag har jeg gjort klat til midterstykket og imorgen håber jeg at komme til resten. Det er altså lidt øv at skulle skøre 1,5 mm af to sider af i forvejen små blokke. Men for at undgå, at det bliver helt vind og skævt er det vejen frem... håber jeg!

Maria

A quilt for me! I love the fabs, the colors, the pattern and the quilting!

Ingen kommentarer: