søndag den 19. oktober 2008

Zzzzzz

I onsdags tog jeg en lille tur til Quiltegavlen og kom så hjem i går. Det var bare skønt; tid til at sy, super undervisning, mange diskussioner om farver mv. , megen latter og god mad. Simpelthen bare skønt! Prøv det er alt hvad jeg kan sige!
Se billeder fra kurset her
Lille lur på Helenes havebænk...

Jeg fik syet en hel del - vigtigst af alt dette Patchwork Mosaik billede (en afart af stained glass). Det er i og for sig ikke svært, men kræver præcision, en god lyskasse eller et vindue, så man kan se gennem det sorte stof og en god portion tålmodighed.

Efter at have sat "Steam a seam" bag på div stykker stof, klippes delene ud og klistres på baggrundsstoffet...
Så skal det stryges fast - ja, der mangler det par dele, de blev fundet senere... Det var med noget bævende hjerte, for delene skal bare blive liggende på deres pladser undervejs!

Efter strygning laves sandwich og der frihåndsquiltes alt hvad hjertet lyster! Det er altid en overvindelse for mig at komme i gang, men jeg elsker det og nyder at se hvordan et billede får dybde!

Der færdige resultat. Jeg tror, det skal i en svæveramme, så nu må billedet lige hvile lidt til jeg får fundet ud af det!

Maria

3 kommentarer:

"HANNES" sagde ...

Velkommen hjem.

Og sikke et flot billede.
Sov godt.

Pia sagde ...

Velkommen hjem igen. Og fine billeder på din hjemmeside. Toppen er færdig og venter nu bare på quilt.

ingedk sagde ...

Det ser godt ud, flot billede og sikkert sjovt at sy
fantastisk med alle de forskellige ting, der er syet på kurset