onsdag den 22. oktober 2008

Knappenåle...

Så er der jo lige det med at få sømmene til at passe helt perfekt sammen. Jeg havde i lang tid den overbevisning, at hvis bare jeg lagde stofstykkerne sammen, sådan som jeg gerne ville have det så ud efter sammensyning, ja så ville det også gøre det efter en tur i symaskinen! Det gjorde det så bare ikke og det tog rigtig lang tid, før jeg tænkte, at måske min tanke/teknik ikke virkede...
Måske også fordi tanken om knappenåle bød mig ret så meget imod - hvorfor dog bruge tid på det, når det gik så godt uden... hvilket det jo bare ikke gjorde og jeg brugte uanede mængder af tid på at pille op!

I dag er min bunke knappenåle og jeg fine venner og jeg piller ikke op tit mere (7-9-13)!

Læg sømmene, der er strøget til hver deres side, helt op af hinanden

Sæt en knappenål skråt i. Indstikket skal være "væk fra" symaskinen og udstikket på den anden side af sømmene, så langt inde på stoffet, at du ikke kommer til at sy over den.

Klar til sammensyning.
Den hvide del skal først i maskinen og når du har syet lige i/over sømmen tager du nålen ud, så du ikke syr i den. Det kræver lidt træning, men metoden virker super for mig!
Andre teknikker modtages gerne, måske der er en der ikke bruger knappenåle...
Maria

2 kommentarer:

"HANNES" sagde ...

Hej igen.

Jamen tillykke .
Dejligt at høre at det kan lykkes.
Jeg har også sømrummet til hver side men knapnålene "lige" i og syr over dem. Men det andet skal prøves.

Maria Harrits sagde ...

Ok, nogle gange syr jeg også over dem, men det er jo ligesom politisk ukorrekt!!! Knus