lørdag den 27. juli 2013

Sommerlig toilettaske

Julie skal afsted på lejr i næste uge, og har længe ønsket sig en ny toilettaske som afløser for "den røde med bamserne". Hun gik i mine gemmer og fandt stof, så jeg bare skulle sy. Efter en lang periode med sort/grå som absolut favorit farver, skal der nu knald på - skønt syntes jeg! Modellen er Wenches (kursusmodel) og det er den 3. af slagsen jeg syr. Sjovt nok bliver det nemmere for hver gang - og jeg har i denne tilføjet lidt ekstra detaljer. Julie "fik lov" til at vælge den stribede til lukkekant, et af mine Riley Blake stoffer - ae, ae, ae
Jeg vender ikke lommen som beskrevet i mønsteret, da jeg syntes det giver et lidt dumt vrid i kanten.
Jeg tilføjet en god lang strop så tasken kan hænges på et dørhåndtag ved behov, 
samt et ærme til et lille stykke Ikea skærebræt. Så står tasken super stabilt!
Nu skal den så bare fyldes med alskens teen-ager grej - men det tager hun sig selv af!

Maria

6 kommentarer:

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Iihhh, hvor er den bare fed!
Knus
Anne-Mette

Unknown sagde ...

Øv, jeg kan ikke se dine billeder.

Gunilla sagde ...

Vilken härlig sommarnecessär!

Helene Juul sagde ...

Hvor er den blevet fin ... og tøsen har jo god smag ;-)
Vi er også ret glade for vores. Du skal nok få billeder. Knus

Anonym sagde ...

Sikke en lækker sag, den unge dame der får med sig på lejr.
Kh fra den unge dames mormor

Bedstes Patchwork sagde ...

Det er en rigtig flot toilettaske du har syet til Julie, dejlige stoffer og farver hun har valgt.
Hanne