onsdag den 17. juli 2013

Hurra og tillykke!!!

I dag - altså det vil sige tirsdag, så egentlig var det i går - har jeg været til halvrund fødselsdag hos en af "Sy-damerne". Tove (non-blogger) havde inviteret et slæng af damer med aktive synåle til brunch, lagkage og alskens lækkerier.
Vi havde stykket hovederne sammen, og aftalt at sy en kaffebrik hver til Tove. 
Og så pakket "En Sydames Ønskekurv". 
 God gammeldags lagkage med makroner, syltetøj og godt med flødeskum.
 Mums siger jeg bare - en rigtig hyggelig dag i snakkende selskab - og fuld sol! 

Jeg havde syet "fjer" kaffebrikken til Tove. En aften i sidste uge, mens vi var i sommerhus, faldt jeg lige over bagsiden af et yatzyregnskab (hvor Jakob tævede os godt og grundigt) og tænkte, at den da sådan cirka havde størrelsen på en kaffebrik. Så jeg lavede en lille "test-fjer-tegning". Den fandt jeg så først dagen efter fjeren blev quiltet, men syntes det er lidt sjovt så ens de to alligevel er blevet.

Maria

3 kommentarer:

Liv Aagot's Quilt Blog sagde ...

Å, så trivelig! Heldige Tove som fikk en så flott gave, midt i blinken for en sydame! Bare lekre kaffebrikker! Din var lekker, Maria! Kaken så aldeles deilig ut :) God sommer videre!

Bedstes Patchwork sagde ...

Sikke fine mug rugs i har syet og sikke en dejlig gavekurv i har lavet til hende.
Fine ferie billeder du har lagt ind

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Det må være et drøm at modtage sådan en kurv og så med så fine mugrugs.