søndag den 7. november 2010

Knap' tjek!

Der er så mange skønne knapper på markedet og en del af dem er af træ. Det er babuskaknapperne på billedet også. Når jeg får fingrene i sådanne skønheder er spørgsmålet - er de til gavn eller til pynt - med andre ord: tåler de vand???


Det er heldigvis meget nemt at tjekke. Smid knappen i et lunt glas vand i en times tid, holder den til det, så skulle jeg mene, at den også holder til en tur i vaskemaskinen. Sidst jeg lavede dette lille eksperiment, kunne knappen efter ophold i vand pilles til trævler. Men, disse babuskaknapper klarede prøven til UG. Dog kom Julie med en herlig bemærkning, da knappen var kommet op af vandet igen. "Er det krympet?" - med stort smil på læben. Selvfølgelig ikke, jeg lavede testen med knappen et nummer mindre end dem der ligger på stoffet. Nu kan jeg så kaste mig over stof og knapper... Det hele fra Helene Juul, men det er nok ikke nogen stor overraskelse.

Maria

2 kommentarer:

Marina sagde ...

Det er godt nok et smart trick, som jeg aldrig har tænkt på. Når du skriver det er det en af de der ting hvor man tænker: SELVFØLGELIG!!! Ha´en god dag.

Hanne sagde ...

Tak for tippet !!
Wauv det der stof det er jeg vild med - friske farver. Dem jeg syr patchwork sammen med ville kalde det "Hanne Olsen stoffer" - fordi jeg gerne vil ha "Knald på".