mandag den 21. april 2014

At lave skabeloner selv

Ind imellem sker det, at jeg ikke (!!!) har en lineal eller skabelon, som kan opfylde liiige det behov jeg har, og så må jeg lave nogle selv. Jeg bruger EQ til at tegne blokke, så der starter jeg. Eller med en kopi af skabelon i bog eller lign. Så klistre jeg papiret fast på skabelonsplast med bd klæbende tape af en eller anden art. Skære ud som ønsket og fjerner papiret igen - og nuldre det sidste lim af, hvis der sidder noget tilbage.

Nu er jeg så klar til at tegne omkring mine skabeloner, og klippe/skære delene ud.

Jeg har også brugt at tegne motiv over på skabelonplasten, men syntes det er svært at få det præcist nok.

Maria

2 kommentarer:

Kari sagde ...

Det var da en god måde at gøre det på.
Sikke nogle flotte pisk blokke, du har lavet. Skal det blive til et stort tæppe?

Anonym sagde ...

Smart, men laver du det så på computer, printer det ud, og limer på, eller kan det hele gøres i hånden. Jeg skal have lavet noget af det samme, udsmykning til min væg godt nok, men det må vel kunne gøres på sammen måde tænker jeg?

Mvh Claus
polterabend