lørdag den 29. september 2012

"Wabi-sabi"

Det lyder mildest talt som en japansk specialitet af en eller anden art, men det er det altså ikke - det er overskriften på, hvad næste måneds DU skal munde ud i! Vi skal sy "wabi-sabi" eller "wonky" - med mine øjne sådan lidt groft sagt: sjusket og skævt! Hvis jeg skal yde begreberne mere retfærdighed, så dækker ord som: rodet/skævt/simpelt/imperfekt... Se det er da en udfordring der kan mærkes.

Men nu først til dagens kursus...
Helene tegner og fortæller.

Jeg har valgt at lave mine blokke i 12" x 12" - i hvert fald denne gang.
Og så lige nogle trekanter til senere. Det prikkede stof skulle have været i blokken ovenover,  men så glemte jeg det og løste problemet sådan!

Her er så næste måneds stoffer. Tænk - gråt med brunt print - hmmmmm! Godt jeg selv bestemmer hvordan/hvor meget jeg skal bruge af dem. Idéer har jeg dog nok af, nu hvor jeg har fået hul på "modern", så det svære bliver at vælge!

Efter sjov, hyggelig og inspirerende selskab kom jeg hjem til perfekt flæskesteg med sprød svær og alt godt at tilbehør - og ikke mindst en datter, der var ved at koge en stor portion æbler, så hun kan servere æblekage til Voice i aften. Skønt!

Maria



1 kommentar:

Gitte Møldrup sagde ...

Sikke en spændende løsning du har lavet. Jeg er særlig vild med den på det midterste billede.