søndag den 26. februar 2012

TTT: Tøse-tisse-tur!

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at (vi) piger har noget med at følges ad på toilettet - når vi er ude til koncert, biograftur, på café mv. altså. Med alderen har jeg for mit vedkommende oplevet, at vi nu ikke længere absolut skal klemme os ind i samme toiletbås, men godt kan tage hver vores. Ikke at det (nødvendigvis) sætter en stopper for snakkeriet af den grund.
Men Julie og jeg - ja vi følges altså stadig ad hele vejen og det er drøn hyggeligt (og lidt trangt efterhånden)! 

I dag (nej altså i går lørdag) var hele familien inviteret til fødselsdags frokost på Jensens Bøfhus (Århus Havn) af min mor. Da Julie så skulle på toilet, ville jeg da naturligvis med. Som altid stemte drengene (manden min og Jakob) i med : "Nååå, tør I ikke gå selv", "Skal I så tisse over kors", "Piger kan slet ikke noget selv" osv ad libitum. Ja, jeg har forsøgt at forklare manden min, at piger ikke tisser over kors - at det kun er indehavere af et udvendigt-tisse-aggregats-vedhæng der kan gøre den slags (ligesom det med at skrive i sneen - vi andre skulle jo ligesom smide bukserne for at det ville være muligt - og her taler jeg for een gang skyld ikke af erfaring!).

Glade og fro begav Julie og jeg os afsted til det lille tissehus. Der var 3 båse og den ledige viste sig at være en hel balsal med 2 TOILETTER I SAMME AFLUKKE!!! Vi var simpelthen ved at flække af grin! 


Så nej - Piger tisser ikke over kors - de klapper kage !!!

Maria

Faktisk burde der stå "Veninde Toilet" på døren!

4 kommentarer:

Gitte Møldrup sagde ...

Det er da lige før at dette toilet alene gør at jeg har lyst til at invitere familien ud og spise. Jeg har jo 3 piger....og det kan blive meget trangt.

Berit sagde ...

Ha ha! Det var da s.... Smart, man skulle tro det var en kvinde der va arkitekt

Kari sagde ...

Det er simpelthen for vildt. Jeg skal derind og spise på tirsdag sammen med mine kollegaer, og skal ihvertfald på toilettet uanset om det er nødvendigt eller ej.

Lone's Andet Univers sagde ...

Hmmm. ser bekendt ud - det findes vist nok flere steder osse i salling i Ålborg mener jeg

Men det er jo meget let at se at det er et Mor - Barn toilet... ;o)
De dukker op flere steder da små børn jo har det med IKKE og ville gå på toilet alene

Mange hilsner Lone

Men god historie alligevel :o)