onsdag den 18. januar 2012

Ganske syret!

Nu har jeg syet 22 af mine (måske) 40 36 - patchblokke. Det er et dejligt nemt og "ensformigt" arbejde, der blot kræver mange knappenåle, fingerpresning og sikkert sømrum. Dem største udfordring er at finde blendere til at sy sammen med Kaffe Fassett stoffer. Det ville naturligvis være nemt at tage stakken af pink, lyserøde, lilla og limegrønne blendere ud af skabet og parre med KF stofferne, men sådan skulle det ikke være... endnu. Her ses de blendere jeg har brugt indtil nu...


De ser en del lysere ud end de faktisk er - der er en jævnt mørk grumset omgang, men det ser bare sk... godt ud sammen med KF.

Når jeg skal skære til næste omgang, så skal de skønne vilde lime, pink, lilla stoffer frem - og uha jeg glæder mig allerede! Sådanne blokke skal der nemlig også i quilten, for at den bliver spændende af se på! Og måske der også kommer en enkelt eller to i pastel? Ikke til at vide?

Maria



3 kommentarer:

Camilla sagde ...

Det ser meget festligt ud. Godt med lidt afveksling en gang imellem fra de lime og pink farver. Selvom de også er flotte.

Gitte Møldrup sagde ...

Det ser da festligt ud med alle de farver, jeg er noget spændt på hvad vi ender op med. Synes du satser stort med måske 40 blokke, jeg er stoppet ved 24, hvoraf 16 går til 4 sæt byttere.

Helene Juul sagde ...

Godt gået Maria. Jeg har ikke fået syet én eneste endnu, men håber på at få lidt sytid i weekenden, så der i det mindste bliverét sæt at bytte. Ja, syrede farver, men jeg tror det bliver flot. Overraskende valg af farver for dig dog.