fredag den 9. januar 2015

De der med lynlås... fra "stash"

... er nu blevet færdige... i hvert fald de fleste. Jeg har brugt stoffer fra skabet (og skufferne, og det andet skab...), så det er rene restprodukter. Dejligt, specielt nu hvor jeg har besluttet mig for at deltage i "SewMyStash2015". Du kan læse lidt om det lige her.

Kort sagt går det ud på, at bruge fra lageret (ok lagrene her hos mig) og ikke købe så meget nyt. Jeg bestemmer selv fordelingsnøglen - altså skal der være X% stash i alle projekter, om X% af alle projekter skal være stash eller noget helt andet. Jeg vil bare satse på at bruge så meget stash som muligt... altså af det stash jeg har lige nu! Der kommer mere stof til i løbet af året - må jo være realistisk - men der er stadig meget godt at bruge af i skabene! Det var lige et lille sidespring, så her kommer billeder af mine "Open Wide Zippered Pouches".
Jeg kan rigtig godt lide den måde lynlåsen er syet i på. 
Ud over at der er pænt, betyder det også, at taskedimsen kan åbnes helt op!

 Disse 4 er syet med stofrester fra bagsidestoffer - altså dem med cirklerne.
Et stykke favoritstof...

Og sidst en monsterstor taskedims, hvor stofferne (ikke hørret) kommer fra en rulle med kollektionsprøver. Her er der plads til et pænt stort strikketøj!

Du kan finde vejledninger lige her. Jeg har syet flest i str. medium, det er kun der sidste der er stor.

Maria

PS: De stoffer jeg bruger til for, er næsten altid nogle jeg har købt på udsalg. På den måde kan der komme lækre stoffer inden i, uden at det koster en formue. Og, jeg er altid på jagt efter gode forstoffer!

11 kommentarer:

Unknown sagde ...

De er godt nok flotte Maria :-)

Annestof sagde ...

Hvor er de flotte, Maria. Og hvor er du dog flittig. Spændende ide med at brugen fra stashen.

Annette Andersen sagde ...

Super fine ting. Er vild med farverne ;-)

grymerspalet sagde ...

Jeg bliver så glad, hver gang der er noget nyt på din blog, Maria. Tusind tak. Du er så PROF. Jeg får lyst til at sy - er ikke rigtig kommet i gang efter jul. Tak for din henvisning til NOODLEHEAD siden med den fine billedserie. Og ... der er også masser af stof i mine gemmer!!

Maria fra En verden af kunst sagde ...

Godaften her på dine dejlige kreative blog. Du laver godt nok mange smukke ting, som må kræve god tålmodighed :-)

Jeg har selv en kreativ blog og prøver at få energi til at få lidt fra hånden.
Du er velkommen forbi, for nogle dage siden lagde jeg en håndarbejds giveaway op.

God weekend fra Maria

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Iiih Maria, den ene skønne taske/pung/pose efter den anden. Skulle jeg ikke ha' været på job i morgen, havde jeg fluks taget symaskinen frem. Mon ikke der er et enkelt eller 3 stykker stof i min stash, som kunne syes til en lækker pose?
God weekend til dig, Søde og tak for inspiration :-).
Knus

Helene Juul sagde ...

Ha ha ... det gælder også stash, der netop er købt?!? ;-)

Ok, spøg til side. Det GØR GODT, når man i det mindste bruger NOGET fra lageret.

Gunilla sagde ...

Så snygga och välsydda!!

Unknown sagde ...

Hvor er de super søde. De skal vist prøves - jeg har en svaghed for toilettasker/ kosmetikpunge.

Bedstes Patchwork sagde ...

Skønne tasker alle sammen, så flittig du er.
Hanne

Kari sagde ...

De er bare så flotte. Bare man havde lidt mere tid.
Jeg kan også godt lide den måde du sætter lynlåsen i.