lørdag den 18. februar 2012

Kan du hækle?

Sådan stod der i en mail jeg fik i aftes - og ja, det kan jeg. Jeg kan ikke læse en hækleopskrift, men kan mange af maskerne i hovedet - naturligivs uden at vide, hvad de hedder. Men lige her var det ikke så vigtigt!

Det var nemlig hæklede "Bedstemor Firkanter" der var efterspørgsel på og dem har jeg hæklet, siden jeg var 8 år eller sådan noget. For en sikkerheds skyld lavede jeg lige et par prøver i aftes og det gik fint!


Idag har jeg haft besøg af den sødeste veninde og gjort hvad jeg kunne for at lære hende kunsten - tror faktisk også at det lykkeder, men hold da lige op jeg havde det sjovt undervejs (Undskyld søde!).

Det blev til nogle små tests og så en "Marias vejledninger med fotokopierede hælkerier" og så tror jeg også en lørdag aften i hæklingens tegn!

Da det først kørte på skinner kunne jeg gå i gang med den lovede påsyning af lukkekant... Så kan damen selv klare resten i hånden!


Julie blev naturligvis straks grebet af en gal hæklenål og forsøger sig med stangmasker (???) og det går rigtig fint fremad. Så super hyggeligt, at hun vil være med til nørkleriet!


I aftes kom min pose med hexagoner også frem! Det er godt nok længe siden (sidst jeg så den, skyndte jeg mig at gemme den rigtig godt langt væk) og den vest jeg forsøgte mig med til Julie, er bestemt blevet for lille. Så nu piller jeg de enkelte hexagoner fra hinanden og så har vi besluttet at hækle dem sammen med hvidt, så det bliver til et sommerligt tørklæde. Tror lige jeg skal lave db mængde hexagoner, men så kan det være jeg får min lyst styret uden at begynde på noget helt nyt?!


Maria

3 kommentarer:

Camilla sagde ...

Selv i hækleriet er der pang farver :> Det ser fint ud. Jeg kan huske da mine piger begyndte at interessere sig for håndarbejde. Det gav en god følelse, og en vis stolthed. God lørdag til dig.

Helene Juul sagde ...

Ja, nu kan jeg! Jeg sender dig billede af den første firkant om lidt :-)
Tak for hyggeligt samvær og instruktion udi hæklingens mysterier. Det tror jeg godt jeg kunne blive forfalden til. Knus

Pia Merete sagde ...

Yes I can !!! Jeg lavede også en del hæklede cirkler sidste sommer, indtil videre en UFO, men måske jeg dykker den i kurven i en ledig stund snart igen ... Herligt med håndarbejde, patchwork, strikke- og hækletøj!!! :-)

Håndarbejde - det er det, der giver mening og glæde i livet...